lollohanna

Alla inlägg under juli 2011

Av johanna harrysson - 28 juli 2011 18:58

Tanken finns där och så också känslan - Men frågan är om det är som det känns ?


Har haft en toppen dag idag , i alla fall tills för en liten stund sen :D


Det finns så otroligt mycket som jag skulle vilja säga och skriva, men det finns en anledning till att jag "håller käft " ..

Men men nog om detta :D 


Igår så åkte jag in till stan för att bli klippt utav Josephine, jag var lite rädd kan jag ju säga när hon säger " jag hade tänkt att klippt kort sne lugg på dig, den kommer inte störa eller va i vägen för ögonen !" då blev jag lite rädd.. men sen blev de inte riktigt som hon tänkt sig med denna lugg ändå, men är otroligt nöjd måste jag säga :) Lite ovant att ha lugg igen, de var ju trotts allt några år sen sist, nästa gång kanske man inte ska klippa lugg på sommaren för helvete rent ut sagt vad varmt de är med lugg i solen :D haha! Men jag klagar inte för vet ni vad ? - Jag har en FRISYR :D haha! 


Längtar tills helgen också , då blir de att dricka och kolla fina bilar på cruisingen i stan :) 


Kan säga att jag är så otroligt glad för det jag har ! 

Och kan säga att jag är otroligt trött, men sova är inte på frågan.. Vill kika på film idag men ingen som är hemma eller som är sugen :P Men skulle någon va film sugen så hojta till :D hehe !


---

Du är så otroligt fin & Jag kan inte sluta tänka på dig.

---


Bild på min nya frisyr :)


 














Av johanna harrysson - 27 juli 2011 17:27
Tänkte berätta historien om hur min älskade Pappa gick ifrån oss...

Han fick en stroke 4 år tidigare, så två dagar innan han skulle ha levt med stroken i 4 år så dog han..
 Jag och mamma var assistenter åt honom,sen hjälpte syskonen till också.
 Han blev vänstersidigt förlamad så han hade ju talet kvar men kunde inte mer än att röka själv..
 Så vi jobbade med honom i 4 år då..
 Sen varje morgon så gick mamma på toa och gjorde sig i ordning och startade kaffet 
, men måndagen den veckan så när 
hon var på toa så hörde hon ett rosslande ljud och skyndade sig till sovrummet,
 då hade han fradga ner till brösten och fick som ett EP anfall,
 så mamma ringde ambulansen, 
som kom och de dom frågade när dom kom var:
 " om de händer något i ambulansen på väg till KSS vad vill ni att vi gör då?"
 mammas svar blev " Inget,för han vill inte leva som en död människa" 
alltså ligga i respirator, 

jag var iväg i en annan stad
 och skulle sätta mig och äta då mamma ringde och berättade allt detta ,
 och så sa hon " Det är på allvar denna gången Johanna 
,så jag åker in nu kan du komma till sjukhuset?" 
 så jag sprang ut i bilen och Sören (som jag sedan gifte mig med )
 och en till visste ju inget om 
vad som sagts i telefonen..
 så dom kom ut efter nån minut och jag bara säger KÖÖÖR! 
och Sören visste att jag var rädd när han körde bil ( han körde som en biltjuv)
 men sen satt jag bara där o kollade ut i tomma intet medans han låg i 180km/h 
in till stan för att släppa av hon som var med o åt.
 sen var de bara raka vägen till sjukhuset.


 Sen satt vi där och sören åkte hem till lägenheten
 (för jag visste att han inte gillade sjukhus) ,
 sen var jag och mamma kvar där..
Sen på onsdagen så körde jag hem mamma
 och vi skulle äta och duscha lite för att sedan åka tillbaka till kss,
 då medans vi var hemma sitter min ena syster på sjukhuset ,
 så hon ringde när vi precis ätit klart och säger 
" ni får nog komma in nu för de har blivit ännu värre" så jag körde ,
 och mamma brukar alltid säga att jag inte ska riskera kortet ,
men denna gången så körde jag så fort bilen gick 
så de gick 160km/h dom två längsta milen i mitt liv..
 och jag körde om varenda bil, enda som jag bromsade för var kamerorna,
 sen när vi kom fram så parkerade vi bara bilen
 och sprang hela vägen genom sjukhuset för att komma upp så fort som möjligt..
 då ser vi hur han blivit sämre. Några ur familjen kom då in och sa hej då till Pappa 
och sen på kvällen så kollade jag o mamma på benet
 och såg att de började bli svartare o svartare...
 Detta var på onsdagen, 
sen åkte jag hem på kvällen och vilade mig för att sen åka in på torsdagen igen.
 och vi bara satt där och pratade med honom och gick ner o åt en macka o sen
 upp igen, 

sen på lördagen satt jag och mamma där inne hela dagen,
Resterande ur familjen kom och sa hej då. 

 Sen blev han ännu sämre och vid 14.20 kunde han inte blinka längre
 för då var kroppen så medtagen och organen slutade mer eller fungera
så då hjälpte vi honom med de.. 
sen satt vi bara och mest "väntade ut de" , han var en fighter som han alltid varit..


 Sen vid 22 tiden så åkte sören hem,
 då hade han varit där i några timmar för våran skull..
 sen vid 23 tiden så gick mamma ner o röka och då satte jag mig och pratade med honom, även fast han inte kunde prata tillbaka så sa jag de att 
"du behöver inte vara rädd eller orolig,jag tar hand om mamma. Du får släppa taget"
och även att jag älskade honom..
sen vid 23.45 så väckte mamma mig 
( jag vilade mig lite och jag sa till henne att väcka mig när de var nära )
 så hon väckte mig och så höll vi hans hand och jag hör än idag hans sista tre andetag . 
så 23.50 lördagen den 3e april 2009 somnade han in efter 4 års kämpande !

Han kämpade in i det sista, Han var alltid en Fighter ..
 
 
Detta är hela historien och jag kände att jag ville skriva av mig den..

Jag saknar dig så otroligt mycket och du finns i mina tankar varje dag.
Älskar dig Pappa <3

Av johanna harrysson - 27 juli 2011 13:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av johanna harrysson - 26 juli 2011 23:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av johanna harrysson - 26 juli 2011 00:13

Tankar verkar alltid komma på kvällen..

Idag är det väldigt mycket tankar som snurrar runt i mitt huvud, några saker som jag kan skriva här medans några som är för privata för att skriva om här iaf i ett öppet inlägg..


Tanken på ekonomin började snurra till ordentligt idag och jag har konstaterat det att jag måste skaffa mig ett natt jobb plus fler inringnings ställen för att klara av både skolan och huset och allt runt om.. Vilket kommer resultera i mer pengar men också mindre fritid.. men som sagt alla behöver pengar för att överleva inte sant?!

--

Sen är de detta med den vänskapen som helt plötsligt bara försvann. Eller man kan väl säga att jag förlorade två vänner i ett svep, den ena verkar 

vara "rädd" att svara mig pga respekten h*n har för den som helt plötsligt sa upp kontakten med mig för något jag fortfarande inte fått svar om, men jag har ju mina aningar om vad det handlar om - och det är inte om mig i grund och botten utan de grundar sig nog i något helt annat. men jag är inte säker men de är vad jag tror  , och hoppas på ! 

För detta är en vän som jag aldrig skulle vilja mista !! 

--

Sen finns de en annan sak som jag grunnar mkt på och de är känslor jag har för en person som jag haft sen jag träffade personen första gången för några år sedan.. Mer än så kan jag inte säga, men dom känslorna har aldrig försvunnit helt och dom kommer aldrig att göra de heller..

Jag själv hoppas på att personen vågar ta steget och tro på att det kan bli något bra, om jag ska vara ärlig så vet jag att de skulle bli bra ! 

Har man gått igenom allt redan och vet vad som har varit misstag osv så gör man inte om dom om man får chansen igen !  Iallafall inte jag ..

----


Men men nu har jag fått skriva av mig ytterligare lite ! :D hehe ! och enligt min statistik så är de ca. 20-30 pers som läser om dagen och en kommentar på alla dessa inlägg så har jag fått tre kommentarer typ :P så kommentera mer de gör mig inget ;) 



Nu ska Johanna sova!

 

Av johanna harrysson - 25 juli 2011 18:01

Idag har man fått kaffe besök, väldigt trevligt faktist. För ett år sen så hade vi nog inte ens kunnat sitta i samma rum eller vara på samma plats , men idag kan vi sitta och prata och skoja och ha kul tillsammans, vilket känns väldigt skönt ! Att ha fått tillbaka kontakten :)


Nu återstår det bara att se vad resten av dagen/kvällen har att erbjuda. På ett sätt vill jag bara sitta hemma ,men på ett annat sätt så vore de inte fel med mer kaffe och en film faktist :) Börjar ju inte jobba förrän 14.30 imorn, vilket är skönt .. 

Längtar så otroligt mycket tills lönen kommer så man kan åka och handla hem lite mat , för nu är jag hungrig igen :P Har bara ätit en macka idag och de var för 6 timmar sen, MEN jag har faktist köpt hem yogurht (?) idag så får ta ett glas av de ,de mättar nog lite :) En kopp med de och en kopp med kaffe med socker i ,eller som jag fick höra förut ,socker med kaffe, vilket jag inte förstår riktigt, två matskedar socker är väl inte så farligt ?;) hehe ! 

Man måste börja nånstans som sagt, och jag är glad att jag inte började med mjölk och socker för de är ju värre :P


Fan vad jag bara babblar känner jag ..! Vet inte vad jag skulle skriva egentligen för de har jag redan glömt bort :)


---

Denna känslan jag har i kroppen känns bra, och jag tror faktist att det skulle kunna bli ännu bättre ! Bara vänta och se antar jag ! 

---


Nej en kopp kaffe till i min ensamhet sen får man se vad man kan hitta på :)



 

Av johanna harrysson - 24 juli 2011 21:36

Har haft lika mkt energi idag också, trotts att jag inte sovit alls mycket inatt, somnade ju halv 7 tack vare kaffet och vaknade vid 12 tiden. Sen dess har jag iallfall åkt och hälsade på Mamma en sväng som jag inte sett på hela helgen då hon drog ifrån mig och åkte till Hökensås och campade med min syster + familj.. Var nog skönt för henne att få komma iväg lite tror jag allt, men jag har allt saknat henne !

Jag har i allafall hunnit med att hälsa på henne,sen fick jag med mig lite små pill därifrån som jag nu fixat upp här hemma, tog med lite glödlampor oxå så man äntligen kan få lite mys-belysning i vardagsrummet, den ena lampan som står i hörnet vid min lilla oas har varit död i ca 4 månader tror jag så de var väl på tiden att den fick lite nytt liv. Sen låg jag ju i natt och funderade på varför min ena vägg var så tom i sovrummet,detta störde mig väldigt mycket, kan nog ha varit en del av varför jag inte kunde somna riktigt (så jag skyller inte bara på kaffet ) , Men jag har ju tavlor som jag inte vetat vart jag skulle sätta någonstans men nu har en fått en plats och det blev faktist väldigt bra ! 


Sen fick jag även för mig att byta gardiner i vardagsrummet, men de slutade med att de blev dom gamla igen, då jag inte lyckades få dom andra så som jag ville ha dom och jag råkade förstöra taket lite mitt i alltihopa, Gardinstång som tydligen var väldigt lång + en kort Johanna som står på en pall och är livrädd över höjden som får sträcka sig som fasen för att nå upp och pilla i gardinen på stången = Ingen bra kombination!! så en kruka flög i backen och ett fult märke i taket blev resultatet när jag försökte vara duktig , Så de var bara att dammsuga igen! Sen har jag även tvättat /håller på att tvätta .. Mycker idag


Nu har jag precis tagit mig en väldigt skön dusch,det var väldigt behövligt efter denna dagen .. Så nu funderar jag på att dämpa min hunger med en kopp av mitt goda Te och hoppas på att hungern släpper för nån mat har jag då inte :P hehe!


Nej nu ska jag ta och smörja in mig med mitt  gudomliga Cocos butter ,som luktar så otroligt gott!!


Sen får de nog bli sängen om jag ska orka upp imorn, För imorn blir de "möte" och sen får man se vad resten av dagen har att erbjuda :)


Känslan i kroppen är helt underbar,Men frågan är om det någonsin

kommer att bli så ?!


 


   


Nej dags att ta upp den Sista maskinen med tvätt för idag , sen greja lite till innan det blir läggdags !

Av johanna harrysson - 24 juli 2011 01:48

Har total städat huset, fick idén när jag och Emeliy satt på parkeringen och de var helt dött, då fick jag för mig att nej nu ska jag hem och verkligen städa hela huset.. och så blev de . jag lämnade Emeliy hemma hos henne, fick dåligt samvete för de dock. Sen åkte jag hem och startade musiken på datorn och började röja o köket och fick för mig att brygga kaffe, alla har ju "klagat" på att jag aldrig lärt mig dricka de så jag kokade en hel kanna (för de är de enda måttet som jag kan ), så efter en kopp så var köket fixat, efter två koppar så var jag på knä på toa golvet och knä skurade hela badrummet, sen när de var klart så laddade jag upp med en tredje kopp som fick svalna lite medans jag drog runt dammsugaren i hela huset plus att jag torkade alla golven, sen började jag dricka tredje koppen när jag inte kom på något mer jag kunde göra , så då började jag rensa i garderoben och min byrå istället. så nu är de ordning där också :) 

Kaffe är farligt har jag nu konstaterat för man får väldigt mycket energi och jag sprang runt här som en duracell kanin kan jag ju lova !

Och upp på allt detta så hann jag även renbädda sängen innan tredje koppen kaffe var slut , så nu kommer jag och kissarna sova som prinsessor och prins  i natt kan jag ju lova :) ! 


Har bara en sak jag ska göra imorgon som jag faktist inte orkade göra idag , och det är att bära ner lite saker till ett av förråden i källaren. men de är inget livsviktigt så sett men ner ska de :)

Ska även plocka ner lite minnen till källaren, men det är ganska så svårt att göra de , så de får vänta lite till.. Tills jag hittat mig själv på allvar igen! 

Men jag är så nöjd över denna dagen! Jag har mått kanon hela dagen , och den blir bara bättre och bättre..


Just nu ser jag fram emot morgon dagen och vad den har att erbjuda.. Jag har även fått igång min stereo i bilen tack vare en snäll vän ,som hittade felet som ingen annan hittat ( en säkring som inte satt i ) . så så svårt var de :) 


Nej nu är de nog kaffet som skriver tror jag .. kanske dags att sluta dom små bruna (kan ju inte säga blå när min ögonfärg är brun ) :P hehe!


Nej nu får de nog bli sängen för min del, fan har ju hållt igång i flera timmar nu ju :D 






Just idag är jag stark och just idag klarar jag allt !!! 






Ovido - Quiz & Flashcards