lollohanna

Alla inlägg under december 2012

Av johanna harrysson - 27 december 2012 21:07

Ibland blir saker helt enkelt bara för mycket och en liten sak kan få de hela att rinna över. Man säger saker som man egentligen inte menar, saker och ord tolkas på fel sätt och man blir oense...

En dålig dag kan bli 10ggr värre för ett fel ordval eller en blick som tolkas fel.

Små saker blir till en stor fet sak som de inte alls var tänkt..

Det värsta är då de sker med någon som man älskar som sin egna familj.

Nu vill jag bara få allt ur världen och försöka lösa de med ord och handling så att inga missförstånd uppstår.

Jobbiga stunder har vi alla och ibland samtidigt !

Men inget gör de rätt ! Inget är rätt med att förlora någon som man bryr sig så mycket om ??

Av johanna harrysson - 22 december 2012 23:20

.. Två dagar kvar till julafton, Shit vad tiden går fort nu för tiden !

Här hemma har de inte hänt mer än att vi fått en ny soffa och möblerat om inne på vårat kontor.
Idag tog vi steget in i helvetet och begav oss till Skövde, jag brukar vara klar med alla julklappar innan december ens börjat i regel men inte i år... Idag handlades de sista klapparna och de är något jag aldrig tänker göra om, mer folk i Skövde än i Ullared!! Men nu är dom klara iaf , alla utom en.... Till Eddy den svåraste personen att ge bort något till då han prompt säger att de räcker med mig ... Hmm vad köper man till en sån person? Ska ja behöva ligga inslagen under granen i två dagar utan mat? :O nej de går aldrig. Så får väl ge mig ut imorgon och kika ut något...

Imorn blir de ännu mer städ här hemma.. Kan inte förstå vart allt kommer ifrån!! Men efter imorgon så hoppas jag att de får se fint ut längre än vad de gjort hittills.. :)
Sen blir de att åka ut till svärföräldrarna en sväng och hjälpa dom lite och sen hem till mamma och käka något gott och självklart vinna någramiljoner på Bingolotto!;)
Drömma får man väl iaf!

Går och väntar på att min brorsdotter ska föda också... Kanske blir på julafton? ;)

Nej nu ska jag få med mig mannen min in i duschen och sen krypa ner och sussa sött..

God jul på er alla!

Av johanna harrysson - 7 december 2012 14:04

Ibland undrar jag vad ödet vill..
Låg och drömde om en väldigt nära vän/föredetta härom natten och vaknade mitt i natten och kunde inte somna om... Låg och tänkte att när jag väl somnat och sen vaknar igen så ska jag nog ringa honom.. Jag vaknade av ett telefonsamtal tre timmar senare och de va de jobbigaste samtal jag någonsin fått... Det vände min värld upp och ner ! Så de där telefonsamtalet blev istället ett långt sms med väl valda ord, läste de om och om igen innan ja skickade de, jag räknade tom orden, de blev 128 stycken.. Resten av gårdagen bestod i tårar och tankar och ilska.. En ilska över att man inte kan göra något för att lindra smärtan, de enda man kan göra är att visa att man finns där för dom.. Och de vet dom att jag gör, men jag hade gärna velat vara deras säck att gapa och skrika på eller en axel att gråta mot... Jag vill vara vid deras sida och stötta , inte sitta här hemma och tänka och vara ledsen , jag vill vara vid min bästa väns sida !
Jag har varit med om detta själv, men de jag var med om var mer "väntat" än detta som kom från en klar himmel !

Jag vet snart inte vad jag ska göra för att få annat att tänka på, de enda jag tänker på är hur dom mår, hur många tårar dom fäller, och ilskan som dom känner "varför just honom?"...


Sov i ro och rocka loss där uppe ??

Ovido - Quiz & Flashcards