lollohanna

Alla inlägg under juli 2012

Av johanna harrysson - 29 juli 2012 21:44

Nu hamnade jag här igen.. Dock framför datorn denna gång.. sitter och lyssnar på gamla godingar på spotify..

En låt som enligt mig är väldigt sann och en låt som jag har många minnen till är Lars Winnerbäck - du gamla fria nord..


Helt underbar låt med grymt fin och sann text och otroligt fina och underbara minnen till..


Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om egentligen, jag har bara  sånt kli i fingrarna.


Jag kan iaf säga en sak, jag vet hur lätt han kan manipulera dig, hur lätt han kan få dig att tro på allt han säger, hur lätt han kan vara "den perfekta" , men tänk dig för ett steg extra innan du tar klivet in i hans liv tillsammans med hans lögner.

Han var jätte bra och omtänksam hela tiden, men då man kom på lögn efter lögn och då tillslut allt byggde på en enda stor lögn så var de inte lika underbart att leva tillsammans med honom längre. Snälla för din egen skull, tänk ett steg längre och backa undan ett steg innan du börjar gå framåt igen .. Tro mig jag är inte den enda som tycker/vet sanningen!

--

Igår drack jag för första gången på ett helt år, jag hade de så otroligt bra och så otroligt roligt att jag ville stanna tiden, att få vara sig själv en kväll och inte behöva tänka på något var verkligen behövligt.

Samma sak i fredags, att få komma ifrån stan, få njuta utav lugnet och inte behöva tänka på något annat än vad som hände där just då är så underbart.

Skulle jag kunna så skulle jag stänga av allt runt omkring minst en gång om dagen för jag vet att jag skulle må så otroligt mycket bättre av de .

 Men tyvärr så funkar de inte så, jag känner mig som en 10 barns mamma som måste hålla koll på allt runt omkring, som stressar mig igenom varje timme på dygnet för att få allt att gå ihop när det väl är dags att lägga sig för att sova.

Ta bort dom 10 ungarna så är det jag.

Att komma iväg ifrån stress och press och bara få vara denna 23 åriga Johanna är något som jag behöver, för att kunna vara mig själv. 

Vet jag att jag ska göra något om en dag framåt så är jag stressad och pressad för att de ska bli så perfekt som möjligt , jag tom drömmer om sakerna för att se hur det blir och se hur jag vill ha de just den dagen, sen när dagen är där så är jag sönder stressad tills allt är över .. Då lugnar jag ner mig igen och sen börjar allt om igen. Kanske inte är så konstigt att man har ont i kroppen när man går och spänner sig och stressar varje dag ,över saker som egentligen är helt onödiga att stressa för ?. 

Bara en sån sak som att stå och laga mat kan vara tungt, då man vill att det ska bli perfekt..


Samma sak gällade vikt.

För mig tog det knappt 1 år att gå ner 30kg, nu har jag gått upp 5kg . Vilket är otroligt jobbigt då jag redan vill gå ner 10kg , nu måste jag alltså gå ner 15kg istället ...

Men jag har satt som mål att nästa sommar så är det jag som intar stranden med största självförtroendet och näsan upp i vädret och spatserar stolt längs vatten kanten och då kan folk få känna det jag känt i alla år , att man är äcklig, ful och fet och inget självförtroende alls...

Nästa sommar så är det jag som har en kropp att dö för !! 

Jag har bestämt mig ! 

--


Ibland önskar jag att man var 15 år igen, då hade jag inga problem, jag jobbade med ett jobb jag älskade, jag mådde bra utan alla bekymmer.

Jag vill ha tillbaka den tiden, då fanns inte stress för mig, inga måsten utan man kunde vara sig själv. 

Jag saknar alla spontana kvällar med film och små hyss, som att planka in på stenstorps badet och bli påkommen utav grannarna och sen försöka ta sig över stängslet men misslyckas pga korthet, så polisen kom och fick hjälpa en ut. Den sommaren var bland dom roligaste i mitt liv. Så otroligt många minnen .

Som den gången vi var ett gäng som fick för oss att cykla dryga milen för att campa vid en sjö, jag och Camilla tog min pappas cykel och började cykla nån kilometer innan vi konstaterade att det var punka på cykeln, så vi fick stanna efter några meter och pumpa upp däcket och så fortsatte vi tills vi var framme, behöver jag ens säga att hon trampade hela vägen i uppförsbacke medans jag satt där bak? :)

Alla spontan grejer man gjorde bara för att man kunde, det är något jag saknar...

--


Eller dom kvällarna man gick upp till lågstadiet i stenstorp och la sig i klätterställningen och bara låg och tittade upp mot stjärnorna och allt var tyst och man låg och funderade på hur livet kommer se ut om 10 år från då.

Jag ska inte säga att jag saknar att bo i stenstorp , men jag saknar alla minnen därifrån, allt roligt som man gjorde och allt folk man umgicks med. Jag är uppväxt där och har alla mina minnen därifrån.

Det är 99% positiva minnen ifrån den lilla hålan.

Och de dåliga minnena ska man inte ångra, man ska se de som en erfarenhet och man vet vad man gjorde fel och vad man kunde gjort annorlunda. 

Jag har allt några saker som jag skulle vilja ändra på.


- Att jag gifte mig då och med han.

- Den personen jag var fram tills jag fattade vilken idiot jag var.

- Att jag tog personer förgivet

- Att vänskapen försvann

 Det är några av de "misstag" jag gjort i Stenstorp..



...En dag skulle jag vilja se dig i ögonen och förklara precis hur jag tycker och tänker...


Jag vet att jag inte varit någon ängel i mina år , men idag kan jag se mig själv i spegeln och säga till mig själv att jag blivit en bättre människa och en starkare människa , och de gör mig stolt.

För jag trodde aldrig att den dagen skulle komma.


En annan sak som jag skrev på Facebook häromdagen som gör mig stolt över mig själv är att jag köpte en bikini i våras, alltså både överdel och underdel.

Jag tänkte först bara köpa överdelen som jag gjort i alla år och sen införskaffa mig ett par shorts att ha till .

Men mamma övertalade mig om att det är på tiden att jag vågar släppa det gamla och testa det nya, så jag lyssnade på henne (tro det eller ej ) , och i fredags så tog jag på mig båda delarna och badade med en hel bikini för första gången på över 10 år ! Jag tyckte  det var sjukt jobbigt men efter ett tag så struntade jag i vilket, för jag vet att jag tappat mina 30kg och jag vet hur jag såg ut för ett år sen, nu är en tredjedel av mig borta och nu ska jag inte skämmas mera, jag vet att jag har hud som hänger pga viktnedgången, men varför skämmas när man kan vara stolt över att man lyckats? 

Jag vet att jag inte är perfekt på långa vägar, det finns mycket jag skulle ändra på om jag kunde.....

Men pengarna för de finns inte än och jag får ta det jag kan först och sen ska resten åtgärdas....


Nu har jag visst skrivit några rader, blev visst mer än vad jag trodde men ..


Nu ska jag ta mitt stressande huvud och göra en smoothie av jordgubbarna vi plockade för några veckor sen och lite frukter och bär vi handlade idag ! 

Imorn väntas nya äventyr..


Och sen hoppas jag att mitt knä är normalt tills imorn för de gör jävligt ont och är svullet , på baksidan (?) , tror dock att det är ledbandet som råkat illa ut igen. sist hade jag sträckt de och fick hoppa på kryckor..... Får väl se hur de blir, har de inte gått över så får jag nog ta och kolla upp de för jag går som om jag är en halt ko eller något..


Och på tal om inget så när rötmånaden är över åker jag till Skövde och gör en ny septum...... Har varit utan den ett år nu och det har varit de längsta året och jag saknar min lilla ring i nosen otroligt mkt . Det fattas något i näsan helt enkelt ! Av mina 5 piercingar jag haft dom senaste åren så har jag två  kvar bara nu , tungan och naveln. Läppen förstörde mina tänder efter alla år den suttit där så den fick jag ta ur :( och septumen åkte ju oxå ut , men men.. den ena kommer iaf tillbaka, får se om de blir en ny i läppen fast på annat ställe senare ;) Septum först iaf ! 


Nej nu ska jag fixa smoothie...

Av johanna harrysson - 29 juli 2012 19:14

Nu va de ett bra tag sen som jag skrev något här. Tydligen har de kommit en app nu så nu blir de nog oftare ;)

Det har iaf hänt massor under denna tiden. Har fått en väldigt bra kontakt och vänskap med två tokiga små gossar. :)
Vi har åkt båt i stråken, och haft en underbar dag/kväll och natt i M:s stuga :) trots en bränna som heter duga, att vara tjej och att bränna axlarna så pass att man får en blåsa är inget att rekommendera då bh banden ligger där och de skaver och gör vääääldigt ont !:O nu efter två dagar börjar de bli hanterbart iaf :) sen har vi även fått igång en Honda efter några månader, och hjälpt till att slipa buss och när ja slipade och skulle hoppa upp för att nå lite högre så for givetvis mobilen ur fickan och displayen sprack "lite", ser ut som ett träd gjort av spricker över hela skärmen ;)

Snart fyller ja år oxå.. Bara nån månad kvar. Får väl se vad som händer då ;)
Igår hade vi lite fest här hemma innan vi drog ut på stan och kilade på alla bilarna. En lyckad fest som innehöll rakning av huvud, rygg och armhålor;) men en lyckad kväll med gott sällskap !
Nu ska jag försöka vakna till lite mer och se om de finns något roligt att se på tv ikväll förutom OS ;)

Ovido - Quiz & Flashcards