lollohanna

Alla inlägg under maj 2012

Av johanna harrysson - 25 maj 2012 10:31

Yes då var helgen här igen, idag står de dukning och fix i bygdegården inför dopet av lilla Lennie imorgon !

Jag börjar bli sjuuuukt nervös inför morgondagen.

Bara tanken på att stå längst fram i kyrkan framför en hel bunt av okända människor mer eller mindre gör mig skakis. !

Men de ska nog gå bra, jag får stirra på väggarna istället för att möta folks blickar ;) hehe !


För den som inte känner mig så kan folk tro att jag är en framåt människa, som pratar och skrattar framför alla , men så är inte fallet. Jag är egentligen väldigt blyg och gör inte mycket väsen av mig framför okända människor, dock när jag iaktagit folk och lärt känna dom så kan jag slappna av och vara mig själv..

Hela de här med nya människor som jag aldrig hört talas om innan skrämmer mig lite, men de varar inte så länge som tur är ! :)

Men men nog om de ..


Igår åkte jag och Eddy iväg till Hjo kyrka för att lyssna på Hjo folkhögskola´s vårkonsert.

Vår kära vän Moa är ju med i denna kör osv...

Emot slutet av hela konserten så sjöng hon solo och hela ögonen tårades på mig och hade de inte varit så mycket folk bredvid oss just då och om de inte hade varit i just en kyrka (där de ekar så ) så hade jag släppt på trycket och gråtit ut alla tårar som ville ut just då !

Denna underbara människa har inte bara ett hjärta av guld och en personlighet som är totalt jävla underbar, hon har även en sjuuukligt underbar sångröst,

Vi har även kommit överrens om att den dagen vi får barn eller när vi gifter oss eller både och så är de HON som ska stå där och sjunga alla låtar vi vill ha ..

Är otroligt glad och stolt över att kunna kalla henne för min vän !


Om en timme lite drygt så ska jag knata ner till tågstationen och möta upp Sara och älskade lilla Lennie för att åka mot bygdegården o greja ! och just nu så sitter jag givetvis och kikar på Våra bästa år ! ;) vad gör man annars vid denna tiden på dygnet ?;)


Trött som en get är jag också då jag vaknat vid 6-7 tiden varje morgon denna veckan, förutom häromdan då ja vakna 05.02 (!!) av världens magvärk så ja trodde ja skulle dö !

Aldrig känt en sån smärta innan, eller jo då ja fick åka in till KSS då dom trodde de handlade om min blindtarm.

Men jag hade så ont nu i veckan så jag flög upp i sängen och började gå runt i lägenheten i 5 min typ, tills jag kom på att jag gick runt med stängda ögon o knatade rätt in i väggen ( har inte riktigt lärt mig alla avstånd här hemma än ;) ) så gick in mot sängen o la mig i fosterställning i några minuter innan de hela släppte så jag kunde komma till ro igen, sen vaknade jag av Eddy´s uuuuunderbara alarm .... ;P


Nej nu ska jag fortsätta kika på VBÅ och sen hoppa in i duschen o göra mig redo för en dag fylld med bebis snoos ;)


---

Har en underbar sambo som jag vet att jag kommer få ha vid min sida för resten av mitt liv <3

Livet kan knappast bli bättre nu !

Av johanna harrysson - 23 maj 2012 13:13

oh ja ...

Hmm under den senaste veckan har det varit väldigt många olika tankar som far runt i mitt huvud.

Dom flesta hänger dock ihop..


Börjar med att  ta upp utseende.

Alla människor är olika, ingen är den andra lik, alla kan inte göra samma saker för att få de utseendet dom vill ha trots att andra lyckats.

Vissa vill gå upp 3kg andra vill gå ner 30, lika svåra saker båda två, jag tycker nästan det är värre för dom som är smala och som behöver gå upp ett par kilo, varför ?

jo för dom kan äta vad som helst utan att öka ett gram, kanske snarare gå ner i vikt istället,

medans en som väger 100kg kan gå på dieter osv och om inte de funkar så kan man göra en operation (inte så lätt att få MEN de finns) , vad finns de för dom som är för smala? lägger man in fett i dom istället för att plocka bort ? Nej tror inte de .

Vet flera stycken som har problem med detta att dom inte kan öka i vikt, och dom säger " jag hade gärna tagit de kilon du vill bli av med , se här bara skin o ben "


Dock finns det ju dom som verkligen ser en helt annan bild av sig själva när dom står framför spegeln, dom ser bara sina fel och brister, som exempelvis : för små bröst, för stor mage, för stora lår, stora fötter, liten/stor rumpa osv osv.

Som sen börjar operera sig för att passa in i samhället. Dom börjar med de som "stör" dom mest tex bröst/näsa/magen. Tar de stopp där sen ?

Oftast inte.. Se bara på bloggerskan "kissie" , hon såg normal ut för några år sen, nu har hon bantat ner sig till skinn och ben och opererat brösten två ggr, näsan och fyllt läpparna så pass mkt att hon såg sjuklig ut.

Nu är hon en planka med två meloner ! snyggt ? inte enligt mig , de ser förjävligt ut !!

Men de är ju hennes val som sagt.

Ska jag nån gång göra någon skönhetsoperation så är de just brösten jag skulle göra , inte för någon annans skull än för mig egen, finns flera orsaker till att ja skulle vilja göra detta..

Dels är de sjukt svårt att hitta en bikini om man inte vill ha en som sin egna mamma skulle kunna köpa i affären bl.a ..

Och en storlek större tackar man ju inte nej till heller ! :D hehe!



Men man bör alltid lyssna på sig själv i alla dessa sammanhang, man ska ha självkänslan själv..

Jag kan ärligt talat säga att jag kan kolla mig i spegeln och äcklas, för jag trivs inte med denna kroppen på vissa ställen.. Det finns en del att ta av om man säger så, men jag gick ner närmare 30kg all by my self och de kan jag inte klaga något på , förutom att jag gjorde de på lite fel sätt  då jag inte rörde på mig lr något sånt, så jag får dras med lite slapp hud ett tag framöver tills pengar finns att köpa en kräm som tydligen gör underverk enligt säkra källor ;) .

När det handlar om att ha självkänsla så är jag ingen förebild i de ämnet, men jag kan ge tips och råd till folk som behöver de, för jag vet hur man ska lyckas nå dit men jag kan inte ta mig dit själv ..

Har nog inte de självförtroendet jag borde ha kanske ..

Har aldrig haft speciellt bra självförtroende och jag har väl kanske mina orsaker där också, MEN en sak som är säkert de är att de är på väg åt rätt håll, dock så bävar jag inför sommaren, att behöva gå runt i bikini på stranden !! Dock är de första året på minst 10 år (!!) som jag nu köpt bikinitrosor , ett stort steg framåt med andra ord ! :)


Sen har vi ju synen på alla X..

Bara för att man inte är tillsammans eller att man bråkade då de tog slut så tycker inte jag att man ska dra dom alla över en gräns.

Jag har riktiga as till X , men jag har goda skäl och bevis på alltihopa. Jag vet också att folk kan förändras.

Ser ofta att folk kan sitta och skriva /prata om att man inte kan vara kompis med ett X.

Stämmer till en viss del men ändå inte, jag har x som var min bästa vän genom flera år, som man kunde prata om allt med. Men svartsjukan på annat håll tog död på den vänskapen.

Sen har jag fortfarande kontakten med ett annat x också, dock inte samma kontakt som för några år sen men emellanåt, och inga sura miner åt några håll ! :)

När jag och Eddy gjorde slut så tog de över 1 år innan vi åter sågs igen, sen tog de ett par år till tills vi sågs och nu är de ju vi igen.


Och på tal om x och kärlek och allt vad som nu skrivits så finns de dom som har ett väldigt stort behov av bekräftelse, genom minsta lilla sak så måste dom ha bekräftelse.

"shit jag väger 50-60kg och är fit men jag måste gömma mig i vassen i sommar för jag är så tjock buhu buhu" SNÄLLA!! lägg av med de där skit snacket..

Gå upp några kilo o sluta träna så kan du gömma dig där sen liksom .. De irriterar mig något grymt mkt , folk som måste få bekräftelse för att få reda på de dom redan tycker..


Sen har vi ju nästan de bästa och de roligaste ( i min mening )

Folk/fjortisar som står och putar med läpparna så dom nästan spricker framför spegeln med ett tight linne på sig och givetvis ska BH:n synas , så därför drar dom ner linnet extra mkt för att dom tror att brösten växer eller något samtidigt , nej folk bara för att ni drar ner linnet så blir inte brösten större, man ser bara mer av de lilla som finns där !

Sen finns de ju dom som t.om tar till en drastisk åtgärd och stoppar upp sin bh med diverse saker som sockar, papper, bomull osv.

Tror dom inte att de syns när dom väl träffar en kille/tjej och tar av sig kläderna?

"oj på bilden hade hon typ D kupa och nu blev de helt platt !"

haha! tänk ett steg längre ;)

Sen detta med sminkning!

Är man blev i huden så borde man inte välja den mörkaste brunkrämen och kleta ut de i anstiktet , ser man inte själv att de skiljer sig väldigt mkt från armen och sen ansiktet ?

Välj en ljusare och ta de inte bara till hakan och kinderna utan ska du kleta så kleta så de ser bra ut !!

---


Nu har jag babblat på om massa saker som far runt i mitt huvud..

två saker som jag är glad över i mitt liv är självklart livet och kärleken !

Behöver väl egentligen inte säga så mkt mer om de va ? ;)

Men jag har ett jobb och en grymt stor och fin lägenhet längs med vårat vackra strög här i Falköping tillsammans med min stora kärlek och våra två små bebisar ! Resten vet ni nog ;) !


---

På lördag är en stor dag ..

Då blir jag och Eddy gudföräldrar till Lennie!

Med andra ord så ska vi på dop !

Och dagen innan på fredag så ska vi hjälpa Sara och Niko att förbereda i bygdegården inför deras lilla Lennie´s stora dag ! :) Jag kommer nog garanterat få armmuskler av att hålla den nästan 6kg´s tunga klumpen på armen under dopet :P Får väl säga att de är tur att de inte är som lilla Estelle´s dop igår då de tog ett X antal timmar ;) Tur man har några barndop i bagaget och att jag har stått där framme 2 ggr med en knodd på armen och nu blir de 3e gången jag blir gudmor till en liten knodd.

---

Dock så är jag liiiite nervös då jag har beställt en lång vit kjol som ja ska ha på mig på dopet , och den kanske kom idag... Vet inte än då mamman min inte varit o hämtat ut de än, men jag har varit as nervös inför att den inte ska passa osv. Men som tur är så kan den ju alltid skickas tillbaka eller så tar mamma den eller något , och jag har hittat liknande kjolar här i stan så får väl köpa en här isf ! :) Men jag håller tummarna på att de enda som behövs göras på kjolen ja beställt är längden, då jag har väldigt korta ben så skulle ja nästan kunna ha den som en klänning, den är iaf 96cm lång... och jag är 158cm lång.. så de är halva mig typ ! :D hehe!  men de löser vi lätt med symaskin ;)


Nej nu är de dags att käka lite frukost tror jag allt !


Ha en bra dag alla som läser!


Om två timmar kommer min skatt hem och då blir de nog allt att gå ut i solen och greja med bil eller något bara för att vi kan o de är fint väder, inte för att bilen behöver fixas utan för att få va ute lite och inte bara sitta still ;)

Av johanna harrysson - 9 maj 2012 13:11

Onsdag idag igen alltså .. Känns som om helgen bara försvann, kan ha varit för att jag jobbade hela helgen..

Denna helgen som kommer blir iaf än så länge jobb fri, dock blir de upp tidigt för ett pass imorn :)

I helgen blir de Skövde för bilträff och bara ta de lugnt tror jag nog... Nästa helg blir det Trollhättan för ytterligare en bilträff, dock är mina förväntningar höga på den träffen för förra året va de helt kanon och då måste de ju bli minst lika bra i år ;) !


Idag är det tvättdag här i huset för min del ! 

Underbart va de att gå ner till tvättstugan idag faktist, nyrenoverat o luktade sååå gott på vägen ner från väggarna som nu har fått sin nya fina vita färg på sig ! :) Nymålat luktar underbart ! :G


Annars har det varit en lugn vecka så här långt, Moa var här och hälsade på i måndags, alltid lika trevligt, hon köpte med sig chokladpudding och grädde och de tackar man absolut inte nej till ! :)


Snart är det även dags för dopet för vår lilla favorit kille ! :D

Jag är sjukt nervös och jag ska bara stå där med knodden i famnen...

Har redan haft mardrömmar om den dagen. typ att jag glömt ta på mig kjolen... hemska tanke!

Men de blir nog en spännande dag de där ! 26e maj smäller de iaf, då blir Lennie döpt ! :)

Han är redan 1 månad gammal (den 5e maj) !! Tiden rusar verkligen iväg...


Tror nog att jag ska be Eddy köpa med sig mjölk hem idag så jag kan göra i ordning lite chokladpudding ikväll ! :)


Liiite trist väder ute idag också.. Dock är de såna här dagar som man är glad att man jobbar inomhus ;) hehe! Så de får gärna vara sånt här väder hela sommaren förutom de dagar jag är ledig, då kan de va 30 grader ute inte mig emot ;)


Nej nu ska jag ta och hitta på något vettigare att göra, kamma katten eller något , innan det är dags att springa ner till tvätten igen ! ;)



Är lyckligt lottad som får ha en sån underbar person i mitt liv.

Du är min luft Eddy <3


Av johanna harrysson - 1 maj 2012 13:22

Ligger just nu ute på vårat "soldäck" och njuter utav de underbara vädret som vi fått..Känns som en riktig sommardag idag,varma vindar emellan åt och klar blå himmel.. Eddy städar bilen invändigt och jag njuter med andra ord ;) Får ju ta vara på varje tillfälle för i sommar så blir de en hel del jobb på schemat så att lapa sol då blir lite svårare:)Är grymt sugen på att grilla idag men grill de har vi ingen.. Någon som vill grilla med två stackare?;)

Ovido - Quiz & Flashcards