lollohanna

Alla inlägg under januari 2013

Av johanna harrysson - 14 januari 2013 22:03

Att få ner några rader ur sitt huvud kan ibland vara de svåraste som finns, allt finns inuti huvudet men att sen få ut de i rätt ord är bland de svåraste som finns..


Finns så otroligt mycket jag vill skriva men orden kommer bara fel när jag försöker få ner de i skrift..


Just nu vill jag bara ha hem mina kära sambos ! Nu har dom varit på tok för långt bort på tok för länge och jag behöver få prata med någon på dagarna annars kommer jag börja prata ännu mer med mig själv ;)


På lördag kommer det bli en stor dag.... Första gången på flera flera år som dom flesta ifrån 9:e klass som jag gått halva mitt liv med i skolan ska ha en liten återträff. Funderar på hur ett par timmar kan räcka med att prata om allt som hänt under flera flera år  ! Skulle minst behöva en vecka!


Jag vet iaf att det har hänt otroligt mycket i mitt liv sen jag gick ur 9an ...

oj oj oj ! då hade jag redan börjat jobba! :O

Sen dess har jag jobbat inom handels, assistent, äldreboende, pluggat, och nu gå hemma hela dagarna i väntan på något större och roligare :P

Vissa har fått barn, andra har skaffat hus, andra förlovat sig...

Jag hade hus, jag gifte mig och skilde mig ! haha rätt komiskt !


I skolan var jag något mellanting som inte riktigt visste vem jag var eller vart jag hörde hemma tror jag ..

Jag var den tjejen som både gömde sig men samtidigt syntes överallt...

Jag var den med en massa killkompisar och som inte kunde umgås med tjejer på samma sätt, den som gärna satt och lyssnade på när pojkarna planerade stora saker i livet som dom skulle uppnå .

Den som inte förstod dom som satt och pluggade i veckor inför ett prov , jag var nog den som satt kvällen innan om jag ens satt då. Jag chansade mig igenom skolan mest tror jag. Och jag kan faktiskt inte säga att jag ångrar de !

Jag valde att vara en latmask när de kom till pluggandet och skolkade mycket.

Jag var heller aldrig den som drack varje helg även om jag var på många fester under några år så hade jag roligare utan alkoholen, än idag är jag inte den personen! Jag kan ha lika kul utan alkohol i blodet !

Men ibland saknar jag de här med att vara ung och gå i högstadiet, fan va kul man hade ! Många härliga minnen ifrån den tiden.

En större frihet än vad man har nu !

Jag flyttade dock hemifrån vid 15 års ålder så den friheten som alla andra hade, hade ju inte jag dock, jag var tvungen att ha pengar för att överleva månaden.

Men alla vännerna, alla sommardagar och sommarkvällar fullt med bus och skratt, så mycket skratt så de blev tårar .


På lördag möts vi alla igen och i samlad trupp !

Gamla minnen kommer upp och nya minnen skapas !


Imorn är iaf vardagen som vanligt igen ! Mina sambos kommer hem , och nu kanske man ska gå och lägga sig så att de blir Tisdag snabbare ? som ett barn på julafton !



| Utsidan räknas, insidan avgör |

Av johanna harrysson - 13 januari 2013 22:33

Hur fungerar allt med livet egentligen ?

Är det ödet som styr vad som kommer hända med oss genom alla år vi lever?!

Eller vad är egentligen ödet ?

Finns det något som heter ödet ?


I många år nu så har jag lagt skuld på mig själv när jag egentligen inte gjort fel och tvärtom!

Ibland undrar jag om man väljer de hela själv eller om saker och ting redan är bestämt från början, vilken väg man ska gå genom livet...


Hur kommer mitt liv se ut dom närmaste 20 åren ?

kommer dom åren äntligen bli mer problemfria eller ska de bli som de senaste 10 åren?

Jag vill inte känna någon mer sorg nu, de räcker med de senaste åren.

2013 ska bli ett bra år iallafall !

---

Ibland om kvällarna så finns saknaden där, min saknad till min Pappa..

Kvällarna är värst, för då kommer hjärnan igång med sina tankar och funderingar.

Att inte kunna ringa och fråga hur dagen har varit eller när man kommer på något som man måste fråga om, om de gäller att hitta vägen, eller om att spika i en spik i väggen.

Att få höra ett skratt man saknar, en röst som utger trygghet.

Att inte få ha  möjligheten till att kunna göra de tär rätt så bra på en och då kommer andra minnen och tankar upp... som tex Varför har dom ingen telefon till himlen?!


Något som ska bli skönt nu iaf är att mina älskade sambos kommer kunna hålla mig sällskap på dagarna igen för nu är dom tillbaka !! :D imorn kväll ska dom vara här annars så blir jag fan ledsen. Dom har varit härifrån i några veckor nu och de har varit tomt. .Tänk sen när dom får sitt hus, hur ska de bli då ? Jag kommer ha ett kliniskt rent hem iaf för jag lär inte ha så mkt annat att göra på dagarna än att städa :P


Nej nu blir de allt att krypa ner i sängen och invänta morgondagens planer !

Möte  i Skövde med svärmor och sen invänta att paret Rasmussen kommer hem igen ! :)

Av johanna harrysson - 2 januari 2013 14:35

Ja då var 2012 avklarat med allt vad de inneburit..

Jag välkomnar 2013 med öppna armar !

 

Detta år har de hänt ganska mycket.

 

Vi flyttade ifrån huset i Gudhem och jag blev stadsbo för första gången i mitt liv, har nog inte vant mig vid den tanken riktigt än trots att det gått 10 månader.

 

Vi blev gudföräldrar åt älskade lilla Lennie.

 

Även fått världens bästa vän som man alltid kan prata med allt om vilken tid på dygnet de än är.

Har även haft dom som sambos nu ett par månader då deras hus brann ner.

En ny egenskap rikare !

 

Bästa kill kompisens pappa gick tragiskt och oväntat bort.

Vilket lämnade en stor sorg i dom flesta som kände och visste vem han var.

Men även en återupptagen kontakt med min käraste vän efter flera år ifrån varandra av olika anledningar.

 

Vi har även äntligen fått den ordningen och stilen vi försökt få ihop i huvudet i vår lägenhet, så nu kan jag nog bo här i några år till ! Nu trivs jag bättre än någonsin !

 

och under året så har vi äntligen kommit igång med träning och Logoped besök för min svärmor som nu mera gör framsteg för var gång ! Ger mig själv och familjen ett stor klapp på axeln, för utan de stödet och hjälpen som vi faktiskt ger så hade de inte kommit så här långt som de gjort hittills på bara ett år !

 

Sen fick vi en ny familjemedlem i december, min brorsdotter fick en liten Melissa !

 

Nu väntar jag med spänning på vad 2013 kommer att föra med sig.

Känner att detta året kan vara de bästa hittills, känner att vad som helst kan hända och att de bara kommer gå framåt utan några stora steg bakåt .

---

 

Jag trivs så himla bra med livet nu, det är bara en sak som saknas och de är ett jobb, ett jobb som man trivs med och som man längtar till...

Kanske kommer även de inom snar framtid ..

 

2013 ska bli mitt år helt enkelt !

 

---

 

 

Nej nu ska jag ta och fixa till lite här hemma innan mitt hjärta kommer hem från sin första arbetsdag på detta året !

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards