lollohanna

Alla inlägg under september 2012

Av johanna harrysson - 23 september 2012 17:46

Och jag har fjärilar i magen .. Jag är som ett barn på julafton varje gång de närmar sig min födelsedag :P töntigt? Njae jag uppskattar allt som händer bara !:) att få känna att man har en egen dag på året då man "blir bortskämd" med kärlek av nära och kära är väl inget som kan kallas för töntigt?:)
Och vad passar bättre med att fira sin födelsedag och sin ett års dag på samma gång?;)

Jag har ärligt talat ingen aning om vad som kommer ske just denna dag, mer än att Moa kommer hit en sväng och hälsar på ! Verkligen på tiden, har inte sett den människan sen juni (!!!!) .
Kan ju alltid hoppas att hon rensat sin garderob innan hon kommer hit ;) hihi!

Igår var vi på dop för andra gången i år. Lika fint som vanligt.. :)

Jag är inte troende eller något sånt, men varje gång man kliver in i en kyrka så fylls jag av nån slags ro. Stress och press vad är de? Och att höra när folk sjunger och spelar i en kyrka i den akustiken kan man ju inte klaga på ?!
Vi har varit i kyrkan 3 ggr i år och första var då Moa sjöng där och kan lova er att ögonen tårades ! Inte bara för hennes otroligt underbara röst utan för att akustiken är en power till alla röster !

Jag hoppas på faktiskt att Moa ska sjunga runt jul, då lovar jag att de blir en 4e gång för oss i kyrkan ! Julsånger är ju fina bara dom och en sån röst och sen akustiken (igen)..

Snart ska vi köra igång ett röj här hemma, man vet ju aldrig vem/vilka/om nån kommer dom närmaste dagarna för att fira mig !:) så snart sätter vi igång städningen på våra 104kvm :) tur vi är två så en tar golv och en tar en annan del !

Denna helgen har verkligen varit en helg fylld av kärlek och glädje <3

Av johanna harrysson - 17 september 2012 12:40



De senaste nu så har både jag och andra fått ta mycket skit av folk man inte trodde de skulle komma ifrån... Eller jo på något sätt innerst inne så kunde man tro de men ändå inte så jävla drastiska ord..

Och ibland kokar bägaren över för folk då man fått dom orden kastade mot sig flera gånger och sen har personen som kastat dom dragit tillbaka allt och trott att allt ska bli som vanligt igen..
Nu dock så vet jag att dom orden inte kommer kunnas ta tillbaka lika lätt...

Snart kommer de en rolig helg :)
På fredag är de kalas för min gudson som fyller år :)
Sen på lördag är de dags för dop igen, denna gång är de Jolieen som ska döpas !:) alltså blir de vår 3e tur till kyrkan i år .. Jag undrar hur många gånger de blir nästa år ja :P jag vet ju att de blir minst en gång iaf ;)
Men de är ju lite hemligt än så länge så då får man va lite tyst om den saken !:)

Sen på tisdag nästa vecka fyller ju jag år .och vi firar 1 år tillsammans.. Eddy har tagit ledigt från jobbet och de skrämmer mig en aning:O

Då vet jag att något kommer hända under den dagen.. Och jag är en sån person som inte gillar hemligheter eller överraskningar så vi får väl se när jag hunnit luska ut vad som ska ske, jag tror jag har en och annan gissning då han frågade mig något för någon vecka sen... Lagom timing för att bara va en slump?;)

Nej nu ska jag ta och fixa något att äta tror jag !

Av johanna harrysson - 9 september 2012 13:30

Ja de kan man säga att de varit de senaste veckorna.. När någon anhörig inte mår bra så blir de lätt att man själv stressar upp sig och vill göra allt för att få personen frisk och att denne ska må bra igen.
Tyvärr så kan man inte alltid göra något.
Men man kan finnas som ett stöd och en hjälpande hand.
Det är vad jag och Eddy gjort den senaste veckan, när både svärmor och svärfar ( för mig så har jag två svärfäder , Eddy's pappa och styvfar), inte är friska så måste man göra allt man kan för att kunna avlasta och hjälpa, när svärfar tyvärr åkte in till KSS pga hjärtat så blev de att försöka minska hans oro angående svärmor som gick hemma själv och är väldigt glömsk nu för tiden och väldigt sårbar. Skulle han åkt in och inte vetat hur hon hade de där hemma så skulle hans oro ökar vilket hade varit en ännu större risk för hans liv än vad de redan var.
Dock så var de en obeskrivlig känsla att ringa till avdelningen han låg på och höra ssk berätta att operationen gått bra och att jag kunde få prata med honom.. Jag har förlorat min pappa pga hjärtat kan man säga på ett sätt. Och jag vet att det aldrig finns några garantier även om man inte sövs.

Både jag och Eddy släppte allt då svärfar ringde och sa att vi skulle köra in honom den dagen, sen varje gång de ringde i telefonen så stannade vi till och vågade nästan inte svara. Båda försöker va starka inför svärmor för att inte oroa henne, dock så kör jag helst med öppna kort emot henne och berättade va som kunde hända och vad vi gör ifall något händer ..
Känns bättre att vara lite beredd än att få allt som en överraskning !
Även om jag hade jobbat och egentligen inte hade haft råd eller tid att va ifrån jobbet så hade jag satt mig i bilen och suttit där jag suttit i flera dagar för att OM något skulle hända då skulle jag må skit för att jag lät lite pengar gå före en familje medlems liv..
Eddy var bara ett telefonsamtal från att ta en veckas semester för att vi ville tillbringa så mkt tid som möjligt ifall något skulle hända. Han brukar inte ha nån vidare puls men då han åkte in så var den mellan 36-45 ... Dom andra som låg på hjärt IVA låg på 50-70 ändå. Alla utom svärfar.. Så kritiskt var de allt.
Än har ingen av oss lugnat oss, var gång vi ser att svärfar ringer så hugger de till i magen och man vet inte om manska våga svara ...

Man ska aldrig ta tiden för givet, man vet aldrig när livet ändras till de värre, och vad gör man då?
Hur löser man allt?

I allt detta så finns de leenden och skratt, minnen och positiva tankar. Men i drömmarna så kommer allt "tänk om"...

Vi lever just nu på hel spänn och vet inte hur morgondagen ser ut eller va som hinner hända tills dess...

Att vara ett stöd i såna här fall är svårt och man vill själv gråta ut och få känna sig svag, men man behöver vara stark annars drar man ner resten i din svaghet.

Ett telefonsamtal kan göra mycket, och man ska aldrig ta ett sånt för givet! Man vet aldrig om personen i andra änden lever imorgon ...

Tänk på de !

Av johanna harrysson - 4 september 2012 12:43

.... Exakt 21 dagar kvar till min födelsedag och vår 1 års dag...
Nu börjar folk bli hemlighetsfulla och jag stat hemligheter för ja är på tok för nyfiken för sånt ;) hehe!
Vill att dagarna ska gå liiite fortare nu faktiskt ..

Idag är mina händer och min rygg åt helvete så städningen här hemma får gå i ett lugnt tempo, sen har jag lovat bort mig som nanny nån timme åt dom fyra knoddarna-bus..
Sen händer de nog inte så mycket mer förutom att allt bra börjar på Tvn om kvällarna igen :)

--
De finns inte många som förstår sig på mig och jag ska inte klandra dom..
Men när man ska lära känna någon så ska man nog tänka lite på hur man själv vill bli behandlad.
Jag är en sån person som kan ta saker och ord och att bli kallad saker till en viss gräns, men när man kör med dessa saker ett flertal gånger och varje gång man ses så blir de mer kränkande än "kul", och vissa personer utav dessa som försöker vara "roliga" har själva saker som dom inte gillar i stil med de dom "kallar" mig för, alltså borde man tänka innan typ " hur skulle ja reagera om nån sa detta till mig 15ggr på 5min " .. Till slut så blir jag sårad och är nära till tårar, bara för att man är "tuff" utåt så betyder de inte att man kan visa sig sårad.. I helgen hände just detta.. Hela bilresan mot Skövde och under tiden vi var där så kom de massa grodor ur munnen på två personer och tillslut så brast de och jag grät medans jag gick och leta matställe.. Men tror att en av dom förstod va jag menade eller såg rättare sagt för sen tonade han ner sina ord mot mig...

Jag är en person som tål rätt så mkt innan de går för långt. Men då de väl gått för långt så ställer jag mig inte och skriker utan jag blir så arg och sårad att jag gråter istället...
De är jag!

Det jag vill komma fram till är att alla borde tänka till flera gånger innan man slänger ur sig något , samma sak som när man blir tillsammans med någon, du säger ju inte "jag älskar dig" de första du gör... Samma sak här fast typ tvärtom.. Man behöver inte vara nedlåtande eller kaxig för att man umgås med olika folk utan man kan fortfarande vara trevlig och skämta på en normal nivå när man redan gjort tydligt via sms och blickar att man inte tycker de är okej att säga/göra så..
--

Aja nu ska ja se till att få saker gjort här !:)

Av johanna harrysson - 3 september 2012 13:22



Jag förstår inte hur man kan klaga på de livet som man har egentligen .

Att man kan klaga på att man inte har råd att åka utomlands eller har dessa tusenlappar på kontot varje månad.

Jag har lärt mig att man ska vara glad för att man får leva ett liv här, tillsammans med personer som man tycker om och som kan kallas för vänner.


Allt man har idag är något man valt att ha , eller saker som försvunnit emot ens vilja, men man kan inte styra över saker som försvinner, men man kan alltid styra över hur man behandlar det man har.

Att sitta och klaga för hela världen över att man bara sovit 2h i natt och  att dagen kommer vara ett helvete, medans du sitter och skriver allt detta så har du barn som leker vid dina fötter , som du själv valt att ge liv till.

Samtidigt som du skriver detta så finns det människor som ligger på sjukhus och kämpar för sina liv,och hade nog gärna bytt liv med dig utan att ens tänka !


Som jag sett de varje gång jag varit barnvakt eller i närheten av barn ( då jag inte har några egna) är att det är små mirakel som springer runt , som vill ha någon att se upp till och som lär dom livets alla rätt och fel.

Och om man då sitter och klagar över lite dålig sömn vad lär du dom då? Du lär dom inte att krig är fel, eller att man inte ska döma folk över utseende eller färg, nej man lär dom att klaga över små saker. Börja klaga då maten inte längre finns på bordet eller då vattnet inte längre är rinnande och du måste gå en mil för att hitta vatten som du ska använda till dusch och matlagning..


Är så otroligt trött på folk som ska gnälla över saker som dom själva valt fram.. Ingen har tvingat dig att skaffa barn eller hund eller vad de nu kan vara , de är ditt egna val och ett val du får leva med.


Varför vill man gnälla och klaga på valet man gjort istället för att skriva " gud vilken natt , inte mkt sömn men vad gör de när man har underbara varelser som springer runt på golvet och leker" ..


Dom som klagar över sina "besvär" har nog aldrig varit med om när folk försvinner som man verkligen älskar..

Dom har nog aldrig varit med om en sån stor sorg och smärta..

För alla jag vet som varit med om de ser livet på ett helt nytt sätt , och vill ta del av livet på ett mkt starkare och mer seriöst sätt..


Och nu pratar jag inte om en liten kärleks historia ....

Jag pratar om riktigt liv och död !


Hade alla ni som gnäller om små saker förlorat en anhörig så hoppas jag att ni inte sitter och gnäller... Ta vara på de liv ni har och de liv ni skapat och se lite mer glädje ! För innan ni vet ordet av så kan det vara försent, ingen lever för evigt och vi lever bara på lånad tid !!


Så nu har jag fått skriva av mig av mitt agg mot folk som gnäller över små saker !


--

Annars är livet bra ! Har klippt mig, otroligt ovant om ja får säga de själv.. att ena dagen ha hår längre än brösten och nästa dag inte kunna sätta upp håret är en omställning som heter duga :P men jag vänjer mig nog, och med lite spray så löser sig allt ;) .. Klippte nog av närmare 20cm av håret bara så där... Tur man litar på personen som klipper en annars hade ja blivit liiite för rädd ;)


Annars så har de ju varit matfestival i Skövde.. Var väl som vanligt inte så mkt och ha och på tok för mkt folk men trevligt hade jag allt medans vi va där !

Och träffade folk jag inte sett på år , fick en stor varm kram utav B som jag saknar otroligt mycket om jag ska vara ärlig, hennes mat också de kan ja lova ! :D

Sen åkte vi därifrån med lilla Lennie som skulle sova över hos oss :)


Denna veckan händer det nog inte allt för mkt som vanligt. Måste få svar ifrån min gamla lärare angående ett par kurser.. Men han har nog mkt nu i starten av alla nya kursare ! :) Sen ska jag försöka få ihop detta och få klart hela utbildningen...

Sen imorn så ska jag va barnvakt nån timme åt syskonen bus :)

Sen får man se vad som händer !


Strax ska jag orka ta tag i städningen också, inte så lockande men måste ju tyvärr göras ! :P


Nej nu får jag nog sätta fart.. Hm undra vad man ska käka idag ... får nog fråga Eddy vad han vill ha ! :) .



Ovido - Quiz & Flashcards