lollohanna

Alla inlägg under december 2011

Av johanna harrysson - 22 december 2011 10:33

Finns otroligt många orsaker att gilla denna helg som ligger framför oss. Jag längtar efter gratängerna o att hela familjen samlas.. Men de är inte samma sak längre,vi är ingen hel familj för de första.. Så som jag o många med mig är vana vid att fira bilen är borta,vi brukade alltid fira hemma i huset i stenstorp,mamma o pappa började vid 7 tiden på morgonen l laga all julmat,de dom inte gjorde dagen innan,sen vid 13.00 kom alla syskon+familjer hem till oss o vi åt mängder av mat..Nu dock så har vi de på nästan samma sätt,fast vi är hos min ena syster o hennes familj o mamma lagar maten. Men känslan är inte den samma,de fattas alltid någon. Det saknas dom paketen med orden "God jul Alf önskar..." Dom som inte förlorat någon nära kan nog inte ens förstå hur påfrestande en sån här helg faktist är.. Men jag dömer ingen efter sorg! Aldrig skulle ja göra något sånt! Vissa kan sörja sitt djur lika kraftigt som jag sörjer min pappa..Men jag hoppas att du vet de pappa att jag sänder en extra tanke till dig denna helgen o ja lovar att jag ska provsmaka ETT revben ,som du alltid tjatade om o va stolt över;) . Älskar och saknar dig enormt <3Imorgon ska jag o Eddy bege oss mot Skövde för att införskaffa dom tre sista klapparna för i år ! Nu däremot så ska jag ta o diska lite innan mamma ringer o säger att hon är vaken o på väg hit:)

Av johanna harrysson - 21 december 2011 12:32

De är rätt kul när folk tror att dom kan vara anonyma här bland kommentarerna,de folk verkar missa är att ip-adressen sparas;)Sen är de väldigt roligt att höra att folk vet mer om mitt liv o vad jag säger o gör mer än jag?:p Och mig vetligt så har jag gått vidare ganska bra med mitt livOm man kollar på för ett år sen,då jag satt olycklig tillsammans med den jag gifte mig med,han som var otrogen ett flertal gånger,även kvällen innan vårat bröllop.. Om jag inte hade gått vidare så hade jag väl ändå fortsatt försöka få tillbaka de som jag gjorde slut på? De som JAG tog ut skilsmässa på inte sant?! Och jag skulle ALDRIG någonsin gå tillbaka till något sånt,över min döda kropp! Finns inget bra med att leva ihop med en mytoman o en otrogen människa.. Finns inget gott i ett sånt förhållande!och detta är ren o skär fakta,inget som JAG bara säger,tom den här personens familj vet om hur mkt han ljuger..Så kan säga till alla dom som tror att jag inte gått vidare! Jag har gått vidare,jag bor ihop med den person som jag saknar i 3 år i mitt liv. Jag är lyckligare än vad jag nånsin kunnat önska mig, finns inga tvivel mellan oss och inga hemligheter,vi vet vart vi har varandra .. Jag kan inte önska mig mer av livet !Vi hittade tillbaka till varandra efter tre år och denna gången finns de inget som kan sära på oss !:)Jag älskar Eddy och jag vet att jag är lika älskad tillbaka MINST! Så då har vi gjort klart allt detta!Kom gärna med lite större grunder nästa gång!;)

Av johanna harrysson - 14 december 2011 15:41

Har märkt de senaste att det verkligen finns folk till allt ..Folk som är "vän" med dig bara för att dom är nyfikna, folk som håller kontakt för dom tror att de finns mer att "hämta" , folk som är sig själva när ingen annan är i närheten, och sen finns de folk som är dina vänner..De här med folk som är sig själva när ingen annan är i närheten, de måste väl ändå vara väldigt jobbigt att hålla koll på sig själv hela tiden, varför inte vara samma person mot alla du möter eller pratar med ?! Dessa personer faller ihop med kategorin " Folk som tror att det finns mer att "hämta" " , lite samma sak,för dom spelar oftast en personlighet för att sen visa sitt rätta jag ,genom irriterande röst, irriterande sms eller vad som helst.. Dom kan inte erkänna vem dom egentligen är för sig själva för dom försöker såååå att spela "matcho" inför den/dom personer som han/hon är med just vid de tillfället som man får kontakt ! Trust me ! har fått de bevisat för mig många gånger inom loppet av några dagar.Sen finns det dom personer som säger en sak och håller den saken, säger en sak och menar den saken ! Dessa personer är speciella! Finns inte många såna personer kvar i denna värld längre, även om de är positivt eller negativt, de spelar ingen roll, man ska kunna säga vad man tycker och tänker..Men men orkar inte skriva mer om negativitet ! :PFör jag känner inte så,jag är tvärtom ! Glädje är mycket roligare och att glädja andra är väl ändå det bästa?!Snart kommer min skatt hem, och då fortsätter röjandet i vårt lilla hus .. Imorgon e.m ska allt vara klart ,precis allt !! :)Ibland måste man ha mål för allt ;) hehe ! Har fått höra pikar o diverse planer för att folk ska försöka förstöra mellan mig och Eddy.. Men jag får nog tyvärr göra er besvikna.. Ni kommer inte lyckas,ni kan inte ens rubba på de här som vi har,som vi byggt upp för andra gången,denna gång har vi klarat av saker som vi förr skulle ha rymt ifrån varandra för..Bara en sak - väldigt liten sådan är att vi köpt saker så vi kan göra ett pepparkakshus ... Sist vi gjorde de så.... hmmm .. ja de va pepparkaks delar i princip hela köket, men vi har tagit på oss utmaningen IGEN, för att se hur länge vi pallar denna gången.. Det är så man får göra med allt här i livet, har man en gång trillat av en häst - ja men upp på ryggen igen ! Har man en gång förlorat något som betytt mycket - ja men försök få de igen..Allt man gör i livet är en utmaning.. Den största utmaningen är väl ändå att bilda sig en familj.. Det är en stor utmaning,man vet att man kommer att förändras som person, men frågan är om man kommer bli en bra person för både sin partner och för sitt barn?! Man kan aldrig veta svaret på de förrän man blivit förälder,förrän man ser förändringarna i vardagen o som person...Tyvärr finns de ju föräldrar som egentligen inte borde skaffat barn, dom ser hellre till sin egen fördel.. Dom lämnar bort sina barn var o varannan helg innan dom ens blivit 6 månader,varför ? jo för att dom saknar sitt gamla partyliv bl.a ... Är man då rätt person att skaffa barn,just vid de tillfället ? Kunde man inte ha väntat tills man gjort allt man ville ha gjort i party o fest världen?Sen finns de dom som fullständigt givit sitt liv åt sitt/sina barn, som inte ser festande o sånt som något att längta efter , som kan gå ut o leka med sina barn, som ser barnet före andra ... Där är mer en förebild för andra ! Jag har inga barn,men jag vet ändå hur jag vill ha de den dagen de kommer en knodd till världen.. Och de sättet har jag alltid sett uppfostran o allt sånt på... Men de handlar mycket om hur man själv hade de som liten och hur man själv tycker att det ska vara, alltså väldigt individuellt :) ! Vet inte vart allt detta kom ifrån men men , de blev iaf några rader skrivna ;)Och Jenny ... Caspers presenter är redan klara ;) dock ska vi hitta något till dig och Jocke :)Nej nu ska jag greja lite innan min skatt kommer ifrån jobbet <3

Av johanna harrysson - 12 december 2011 17:35

Helgen var som alla andra helger.. förutom en stor sak.. Vi drack... vin .. ALDRIG mer och jag menar ALDRIG mer ska jag varken röra eller dricka vin.. Gratis är inte så gott ;) hehe ! 


Skulle dragit till Dagnys men kom till stan släppte Räs och sen åkte vi hem :P hehe ! Kanske börjar bli för gamla för sånt nu ?;) 


Söndagen reste jag mig inte ens ur sängen , och jag brukar aldrig bli bakfull.. men vin gör mig tydligen bakfull.. Tacka vet jag Smirnoff.. De är grejer de..


Trodde jag var väldigt bakis igår ,men har funderat lite kring det o de kan inte stämma, varför skulle jag då må illa som en gnu idag ?! Nej de ligger säkert något lurt bakom de här, må dåligt dagen efter kan jag ta men inte TVÅ dagar efter ... no no no ! 


Men men.. kvällen var trevlig iaf :) 


Imorn ska jag och mamma fara iväg mot stora staden Skövde för att inhandla dom sista julklapparna, ska även försöka hitta något till Eddy... varför ska pojkar vara så svåra att hitta saker till ?! 


Nej om man kanske skulle ta och lägga sig ner igen och hoppas på att illamåendet försvinner så man kan njuta av allt man äter och dricker istället för att bara äta för att man måste...


Ha en toppen måndag och toppen vecka alla :)! 

Ovido - Quiz & Flashcards