lollohanna

Alla inlägg den 3 september 2012

Av johanna harrysson - 3 september 2012 13:22



Jag förstår inte hur man kan klaga på de livet som man har egentligen .

Att man kan klaga på att man inte har råd att åka utomlands eller har dessa tusenlappar på kontot varje månad.

Jag har lärt mig att man ska vara glad för att man får leva ett liv här, tillsammans med personer som man tycker om och som kan kallas för vänner.


Allt man har idag är något man valt att ha , eller saker som försvunnit emot ens vilja, men man kan inte styra över saker som försvinner, men man kan alltid styra över hur man behandlar det man har.

Att sitta och klaga för hela världen över att man bara sovit 2h i natt och  att dagen kommer vara ett helvete, medans du sitter och skriver allt detta så har du barn som leker vid dina fötter , som du själv valt att ge liv till.

Samtidigt som du skriver detta så finns det människor som ligger på sjukhus och kämpar för sina liv,och hade nog gärna bytt liv med dig utan att ens tänka !


Som jag sett de varje gång jag varit barnvakt eller i närheten av barn ( då jag inte har några egna) är att det är små mirakel som springer runt , som vill ha någon att se upp till och som lär dom livets alla rätt och fel.

Och om man då sitter och klagar över lite dålig sömn vad lär du dom då? Du lär dom inte att krig är fel, eller att man inte ska döma folk över utseende eller färg, nej man lär dom att klaga över små saker. Börja klaga då maten inte längre finns på bordet eller då vattnet inte längre är rinnande och du måste gå en mil för att hitta vatten som du ska använda till dusch och matlagning..


Är så otroligt trött på folk som ska gnälla över saker som dom själva valt fram.. Ingen har tvingat dig att skaffa barn eller hund eller vad de nu kan vara , de är ditt egna val och ett val du får leva med.


Varför vill man gnälla och klaga på valet man gjort istället för att skriva " gud vilken natt , inte mkt sömn men vad gör de när man har underbara varelser som springer runt på golvet och leker" ..


Dom som klagar över sina "besvär" har nog aldrig varit med om när folk försvinner som man verkligen älskar..

Dom har nog aldrig varit med om en sån stor sorg och smärta..

För alla jag vet som varit med om de ser livet på ett helt nytt sätt , och vill ta del av livet på ett mkt starkare och mer seriöst sätt..


Och nu pratar jag inte om en liten kärleks historia ....

Jag pratar om riktigt liv och död !


Hade alla ni som gnäller om små saker förlorat en anhörig så hoppas jag att ni inte sitter och gnäller... Ta vara på de liv ni har och de liv ni skapat och se lite mer glädje ! För innan ni vet ordet av så kan det vara försent, ingen lever för evigt och vi lever bara på lånad tid !!


Så nu har jag fått skriva av mig av mitt agg mot folk som gnäller över små saker !


--

Annars är livet bra ! Har klippt mig, otroligt ovant om ja får säga de själv.. att ena dagen ha hår längre än brösten och nästa dag inte kunna sätta upp håret är en omställning som heter duga :P men jag vänjer mig nog, och med lite spray så löser sig allt ;) .. Klippte nog av närmare 20cm av håret bara så där... Tur man litar på personen som klipper en annars hade ja blivit liiite för rädd ;)


Annars så har de ju varit matfestival i Skövde.. Var väl som vanligt inte så mkt och ha och på tok för mkt folk men trevligt hade jag allt medans vi va där !

Och träffade folk jag inte sett på år , fick en stor varm kram utav B som jag saknar otroligt mycket om jag ska vara ärlig, hennes mat också de kan ja lova ! :D

Sen åkte vi därifrån med lilla Lennie som skulle sova över hos oss :)


Denna veckan händer det nog inte allt för mkt som vanligt. Måste få svar ifrån min gamla lärare angående ett par kurser.. Men han har nog mkt nu i starten av alla nya kursare ! :) Sen ska jag försöka få ihop detta och få klart hela utbildningen...

Sen imorn så ska jag va barnvakt nån timme åt syskonen bus :)

Sen får man se vad som händer !


Strax ska jag orka ta tag i städningen också, inte så lockande men måste ju tyvärr göras ! :P


Nej nu får jag nog sätta fart.. Hm undra vad man ska käka idag ... får nog fråga Eddy vad han vill ha ! :) .



Ovido - Quiz & Flashcards