lollohanna

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av johanna harrysson - 6 januari 2012 15:24

Nu är det äntligen fredag vilket innebär lång skön och mysig helg tillsammans med Eddy.


När jag vaknade imorse så var det i en perfekt tidpunkt 10.15 så då var det bara raka vägen upp o sätta sig i soffan slänga på 3an och kolla med stora ögon på Våra Bästa År ! Har följt detta program sen jag gick i 5e klass,vilket är några år. Men senaste året har jag inte haft 3an hemma så då har jag fått åka till mamma o kika på de ibland för att hänga med något,men nu jävlar ska ja kika till ögonen blöder ;)


Sen när Eddy hade vaknat så drog han på sig arbetsbyxorna (oh yes dom klär honom väldigt :G )

och gick ut o började kapa ner några träd på baksidan (han har inte kommit in än ). 

Jag ställde mig o började diska upp den lilla disk vi hade och sen gick jag lös på hela huset,så nu kan man nästan slicka på golvet :p hehe !


Om någon timme så blir de älsklingens underbart goda kebabgryta, allt som är i går ner i min mage utom vattenkastanjerna samt inte all kebaben,jag är rätt mesig när de gäller kött ;) hehe!


Om några timmar så blir de att ta med sig Räs och Moa till stora staden Skövde för att glo på bio,dock ska vi inte se samma film men för de kan man ju ha trevligt tillsammans xD


Snart får jag nog fånga in mannen min ,magen börjar ropa efter mat och min gryta får aldrig samma smak som hans så idag är det hans dag i köket,jag klagar inte dock, jag får slippa stå där och han får laga maten ;)


Perfekt sammarbete de där ! haha!



Nej nu får jag ta och hitta på något för här kan man ju inte sitta hela dagen ..


Eddy , du har mitt hjärta för all framtid   

Av johanna harrysson - 6 januari 2012 11:51

Har länge funderat över att vissa tjejer försöker göra sig till någon dom inte är ..

Dom vill ge en helt annan bild av vem dom är ..

Som att stå och puta med läpparna, mega push up på bh'n ,dra in magen o gå i på tok för små kläder för ens kroppsform..


Varför vill man göra en sån bild av sig själv?

Jag menar .. När man fångat "den man vill ha " och han endast sett bilder på dig och ni möts och han ser att " fan hon ser ju inte alls ut som på bilderna" , eller när du har haft världens push up och sen klär av dig framför honom så ser han ju ändå hur du ser ut under, varför inte vara den man är istället för att spela ett falskt spel?! 


Man hittar aldrig Mr. Right genom att spela spel, trust me i know ! 

Men dock har jag aldrig varit en "fjortis" om man säger så, jag ser de så iaf,min åsikt..


Jag visste vad jag hade och inte hade när jag var yngre( haha låter som att jag är 40 ), jag visste att jag hade mognat fort i kroppen osv,visst ville man visa de för folk genom djupa urringningar osv, men vad fan vann man på de ? Ingenting, dom som nog gillar sånt bäst är nog trots allt gamla gubbar som inte sett sånt på år och dagar.. Faktist !


Varför inte istället spegla den man egentligen är, med rätt storlek på både underkläder som vanliga kläder..


Sen detta med att spela en falsk personlighet är också ett vääääldigt vanligt problem.

Du sitter och pratar med någon du fått intresse av och håller med om allt personen tycker o tänker, men du vet själv att "sån är inte jag " men ändå säger man till personen att det är precis som jag ...

Dock om det blir något mellan dessa två personer så kommer det inte hålla speciellt länge,för lever man med varandra så ser man personens styrka och svaghet,man ser också om personen är sån som han/hon sagt att den är.


Sen kan de gå så pass långt att man gör saker som man egentligen inte gillar eller vill..

Ett väldigt bra exempel är när man är i sänghalmen o saker o ting börjar hetta till och du känner och tänker att "wooow nu går vi inte så mkt längre,de där gillar jag inte" och partnen säger " fy fan vad jag gillar sånt här" 

Vad gör vi tjejer mestadels i detta fall?

Jo vi ställer upp för " han kommer tycka så mkt bättre om mig då eftersom han gillar detta" . Men varför inte tänka på sig själv ?

Tillslut så slutar det med att tjejerna gjort saker som dom egentligen inte vill och när det tar slut med denna kille så blir det lätt att det heter "han våldtog mig " eller "han tvingade mig till......" 

MEN alla har en egen fri vilja,visst kan den va svår att få igenom ibland MEN börjar man märka såna tendenser så STICK innan saker o ting kanske blir värre?

Tar du inte de första steget att sticka så är de faktist som att be om att de ska gå längre,för partnen vet att "hon gör ju de jag vill ändå"..

(fortfarande bara min teori,inget jag har fakta eller bevis på,utan min teori)

--


Det finns så många som säger dom blivit utnytjade av sin pojkvän/flickvän, men har ni kollat om ni själva "uppmuntrat" till detta?

Har ni synat erat förhållande så pass så ni kommer till ERA egna dåliga sidor?

Det är de knappt någon som gör,för de är LÄTTARE att skylla på den andre.


Man måste alltid syna sig själv och sina egna handlingar samt misstag innan man kan börja hacka på någon annan..


--

Sen har vi ett klassiskt problem som jag själv varit med om och jag vet att det finns fler med mig..


Din sambo jobbar och är borta större delen utav dagen,när han/hon kommer hem ifrån jobbet så är det disk,tvätt,stökigt. och sambon frågar då "vad har du gjort idag?" .. 

Vad svarar man på en sån sak,när man vet att man inte gjort något som man skulle?!

De klart att det blir tjaffs angående sånt här tillslut,även om man håller de inne sig en längre tid så blir de tillslut tjafs och ibland stora bråk om detta.

Jag vet av egen erfarenhet ifrån båda hållen att det inte funkar att ha de så ..

Det funkar inte för någon individ,jobbar den ena så får den andra ställa upp hemma,men på helger så kan man väl hjälpas åt? De är inte mer än rätt tycker jag ! 

För en ska inte behöva göra allt,man är två i ett förhållande...

--


Sen har vi detta om svartsjuka.. som oftast finns i varje förhållande nu för tiden,speciellt bland oss lite yngre..

Tro mig jag har varit en sån jääävla svartsjuk flickvän så jag knappt släppte personen när den skulle gå på toa, jag snokade igenom telefonen,jag satt och kollade varje sak personen gjorde vid datorn,var alltid med 24/7,jag "vågade" inte lämna personen ensam.. vissa säger att svartsjuka är " att man är rädd att förlora den man älskar" bullshit säger jag... Svartsjuka är att man inte har någon tillit till personen ! Dom flesta av alla gånger och personer  jag varit svartsjuk mot har jag inte haft en enda anledning till att vara de,för jag borde ha vetat att personen aldrig skulle göra mig något illa på det sätt jag trott.


Men sen har man ju givetvis trott så heligt på en person som sen bevisat man inte borde lita på vad han heter ens. Jag har blivit så otroligt svårt sårad en gång i mitt liv, och det var utav den personen som lovade att "älska mig och vara mig trogen" framför våra familjer då vi bytte ringar. Det enda jag egentligen vet är säkert är hans namn och person nummer. Han har tom ljugit för mig om att hans föräldrar är "dödligt sjuka" samt att han själv har en svår sjukdom - vilket nog är de VÄRSTA man kan ljuga om,ens föräldrar ber inte om att få bli indragen i ens lögner här i livet..

Han ljög för mig om i princip ALLT, från jobb-stölder-otrohet-sjukdomar...

Allt från en droppe till atlanten..

Hans föräldrar tog upp detta med honom o han lovade ju givetvis guld o gröna skogar (vem gör inte de framför ens föräldrar?) Men han lovade även mig desamma, men de höll inte ens i tre timmar. Jag  lärde inte känna personen jag levde med utan jag lärde känna när han började ljuga,då kopplade jag bort direkt allt som kom ur den munnen..


Men på allt detta så har jag lärt mig ett och annat, Svartsjuk behöver man inte vara förrän personen bevisat att man inte kan lita på personen.

Sen får man lära känna personen samt alla svagheter innan man tar ett steg till att starta ett förhållande..


Jag har idag väldigt svårt att lita på personer, främst pga tre personer som lovat allt,men inte hållt en enda del av de dom lovat!

Men de tar sig sagta men säkert och jag kommer högre och högre upp!


Men en sak kan jag säga att jag litar på till 200% och det är min familj samt min underbara sambo !!


Men för att avrunda allt detta - Vad gör man inte för att försöka få det man vill ha ? ;)

Ovido - Quiz & Flashcards