lollohanna

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Detta funkar inte för mig...

Av johanna harrysson - 6 februari 2012 23:41

Vissa kallar de löjligt vissa kallar de idioti.. Men fakta kvarstår när jag säger detta att jag kan inte komma till ro här längre, jag känner mig varken trygg eller hemma i de här huset. Tankar flyger omkring i huvudet på mig och att tom vara "rädd" på dagen i sitt egna hem är inte normalt.. Att ligga i sängen vid den här tiden klarvaken och inte ens våga blunda är för mig en helt ny upplevelse och en dålig sådan för den delen... Allt detta kan man jämföra med att bli mordhotad i sitt eget hem, de låter kanske långsökt men så är inte fallet, man kan säga att de är som så fast i en dröm en riktig mardröm.. En sån dröm jag hade.. En dröm som jag aldrig haft innan.. En dröm jag aldrig vill ha igen.. Jag ligger nu i sängen med min andra hälft bredvid mig ,med varsin bebis vid vår sida.. Detta är min trygghet, men vart är min trygghet till att sluta ögonen? Varje gång pumpen i hallen frostar av sig rycker jag till, varje gång någonting knarrar lika så.. Låter som om jag är paranoid?! Jo jag vet ,men så är inte fallet. I detta fallet kallas de rädsla, en rädsla som jag före fått höra till mig via ord öga mot öga, aldrig via en mardröm.. Kanske är de därför som jag nu har blivit skrämd? Då de även kommer till mig den vägen? Senaste gången jag hörde dessa ord som är likadana som i drömmen var i somras på cruisingen i stan... Då blev jag mest förbannad.. Nu är de snarare rädslan som tagit över.. Vet att vissa tänker "fan va dum hon är ,alla har väl drömt en mardröm" jo alla har gjort de någon gång,så även jag.. Men detta var inte en "vanlig" mardröm.. Detta var något som gör att jag kikar mig över axeln även dag tid i mitt egna hem.. Detta var något som rörde runt inom mig.. Jag vill bara ifrån detta hus,denna tillvaron.. Som tur är har jag min andra hälft,min klippa här i livet. Som just nu sover som en söt liten ängel här intill mig.. Så otroligt fin en människa kan vara egentligen.. Helt sjukt mycket älskar jag denna underbara människa <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards