lollohanna

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av johanna harrysson - 15 februari 2012 14:29

Den senaste månaden har min högra hand gett med sig , kan inte längre använda den på samma sätt jag tidigare kunnat, min leder i båda händerna börjar ge vika, att öppna en mjölkförpackning (en 1 liters med den nya skruvkorken) är totalt omöjligt vissa dagar, igår så var de en omöjlighet att öppna med varesig höger eller vänster hand, så vad gör ja då .. jo jag använder käften.. och konstaterade att den nog inte satt så hårt egentligen. men jag har ingen kraft alls i mina händer, min mormor har atros i både händer och fötter, och min mamma har de oxå , samt att dom båda har RLS (som jag har ) och att dom har reumatism.. 

Nu den senaste veckan har jag känt efter lite mer än ja kanske skulle  gjort, men min höger fot börjar värka på ett ilande konstigt sätt, på samma sätt som min högra hand gör.. Benen är som vanligt med min RLS ,är jag ute och går eller använder benen efter 18-19 på kvällen så kan ja säga hej då till sömn den natten.. För dom som inte vet vad RLS är kan jag dra en snabbis här - RLS står för Restless Legs Syndrom alltså rastlösa ben, det känns som om du har 10000000 myror i benen och man måste göra något med dom för att de ska lugna sig, jag får ligga o "skaka" på benen och samtidigt som de kryper i benen så kliar de elelr vad man ska kalla de för. så jag får panik utav detta..


Men men nog om detta... Jag hoppas iaf att handen och foten blir bättre..


---

Igår var de ju alla hjärtans dag.. en helt onödig dag i min mening iaf.. Min mening är att varför ska man ha en dag då man visar sin kärlek till sin partner ? Varför inte visa den alla 365 dagar på året ? om man nu ska visa all sin kärlek på en dag ,vad ska man då visa resterande 364 dagar? :S

Nej de är en dag som jag inte förstår.. samma med kanelbullens dag, får man itne äta dom nån annan dag än just den dagen ? hmm.. nej till såna löjliga "högtider" ..  


En ros eller något kan jag hellre ta en vanlig dag ,då vet man att den betyder något och inte bara att man får den för att de är alla hjärtans dag.. 

Men men detta är min mening iaf :P 

---


Jag håller på och tvättar för fullt här hemma, nu ska all tvätten bort ,så ja kan börja rensa ut alla mina kläder:P

Jag har dock väldigt svårt att rensa bland saker.. Vissa kläder står för en bra tid i livet, vissa saker som en gammal bok som jag inte ens läst förknippas med något bra.. Så här slänger man sällan något :D


Men de tråkiga med att tvätta här är att de är så kallt i källaren så tvätten tar typ 3 dagar på sig att torka. och jag ivll inte ha hela övervåningen full med tvätt :P

Men får nog trotsa mig själv och bära upp en ställning och ställa i matsalen eller något, då ser ja den inte så ofta iaf ;) 



Nej dags att ta tag i dagen snart tror jag allt.. hmm kanske skulle käka lite frukost.. mm de låter nog bra ! 

Ovido - Quiz & Flashcards