lollohanna

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

När dag går till natt..

Av johanna harrysson - 6 februari 2012 13:31


När man tänker på hur många dagar som man har haft ,som man kunnat göra så mycket annorlunda.. Ångrar man de eller ser man de som en ny erfarenhet?


Det finns massor i mitt liv som jag ångrar,och som jag skulle vilja ha ogjort, men frågan är om man skulle få chansen att ändra alla dessa misstag, hade man gjort de då? eller hade man låtit dom vara gamla misstag?


Jag tror nog inte att jag hade velat ändra på dom, för då hade jag inte varit där jag är idag. Dock skulle jag vilja ändra vissa ord jag sagt till folk genom alla dessa dagar..

Sen finns det väl vissa saker som man hade velat göra annorlunda,men jag tror nog inte att jag hade velat ändra dom, dom har gjort mig till den jag är idag, dom har gjort så att jag ändrat mig och de till de bättre..


Jag vill aldrig bli den personen jag var förr, jag vill vara den människan jag är idag, den människan som kan säga att den har fel,att den gjort fel. Inte den jag var då..


MEN jag säger men.. jag skulle vilja ändra ännu mer av mig själv.. Men vad det är det kan jag inte slå fast vid än, jag har en känsla inom mig bara som säger att jag ska ändra på fler saker, men jag kan inte se vad de ska vara än,men det träder nog fram i sinom tid..


Idag känner jag att jag har en sån där tänkar dag, då jag har så mycket som jag vill få sagt om allt i stort sett, men jag vet inte vart jag ska börja riktigt..


Tror jag ska fixa lite foton nu innan jag drar igång alla mina planer här idag ! :) Sen ikväll blir det nog att gå igenom alla saker i källaren,vad som ska kastas och vad som ska säljas och vad som ska följa med till nästa hem.. Har konstaterat att jag flyttat en hel del i mitt liv, jag flyttade hemifrån när jag var 15 år ...

Sen dess har jag bott på 6 olika ställen,dock var  5 utav dom i Stenstorp,Nu när jag bor i Gudhem så är de första gången jag lämnade min hemort, vilket jag tyckte var jobbigt då,och nu blir de första gången jag blir "stadsbo" .

Jag har alltid sett de som så att jag ska bo i ett hus i Stenstorp, på den "lugna" delen.. Så har jag alltid sett de som, eftersom jag är uppvuxen där så har det alltid känts så rätt. Sen när jag flyttade hemifrån första gången,så blev de mer o mer att det var så jag ville ha de.. Men nu vet jag inte längre om jag skulle vilja bo i ett samhälle eller en stad,när jag väl skaffar hus alltså..

Tror nog mer att jag vill ha ett hus mer avskilt, inte några grannar tätt in på ,men dock inte långt ifrån stan, då de är tråkig/jobbigt att åka o handla om man har flera mil till närmaste affär..


men men när den tiden kommer så får vi se vad som händer :) kanske ändrar mig och flyttar till Stockholm... njaeee skulle inte tro de ! Har aldrig ens varit i Stockholm, om man inte räknar att tåget stannar på stationen när man åker till Sollefteå ? :P hehe!

eller om man inte räknar Nykvarn och Södertälje till att man har varit i Stockholm, men de skulle ja nog inte tro.. :P


Nej fixa några bilder och sen göra lite mer nytta här ... Mer nytta än att käka kinapuffar ;)!!  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards