lollohanna

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Kärleken

Av johanna harrysson - 31 januari 2012 18:34

Detta fina ord som har så mycket innebörd egentligen. Man tar ofta ordet förgivet och tyvärr är det samma sak med dom tre orden "Jag älskar dig", säger man de 25 gånger på en dag så blir det mer som "ett måste" att säga de, lika mkt som "hej då" .. Man borde bevisa att man älskar någon istället ! :) 


Idag fick jag ett sånt otroligt underbart meddelande ifrån min andra bättre hälft..

Vill bara säga att jag älskar dig grymt mycket, utan dig vore jag ingenting,och absolut inget värdefullt.

Du är kvinnan jag drömt om, lova att aldrig lämna mig så lovar jag dig detsamma <3"


Det meddelandet betyder mer än vad man kan tro..

För mig betyder det mer än någonting annat. Jag är så otroligt lycklig med denna människan,han får mig att skratta,han får mig att le då jag helst hade velat gräva min egna grav. 

Han är den enda människan som jag vill se mig själv tillsammans med när jag blir gammal,då vi kommer där i varsin rullstol och tävlar om vems som går snabbast och vem som kan sladda bäst med den...

Han är den jag vill ha vid min sida dom jobbiga dagarna som kommer varje år,runt påsk , i juni och runt julen, för de är dom värsta månaderna varje år...

Han är den som förstår mig på alla plan, det enda han inte klarar av är mina hormoner emellanåt,men de gör inte jag heller så jag behöver lära känna dom lika mycket som han ;)


Han finns där varje natt när jag drömmer något hemskt,han är den som får mig att somna tryggt..


Denna personen är den som känner mig bäst, den som alltid vill mig väl,den som alltid finns vid min sida.

Tillsammans kommer vi leva, Tillsammans kommer vi dö..

That´s life !


Men sen finns det dom personer som inte vill respektera sin partner eller som helt enkelt skiter fullkomligt i den han/hon lever ihop med. Jag frågar då "varför leva tillsammans med någon du inte delar glädjen med" ??!


Jag har lärt mig genom mitt hårda liv, jag vet att folk varit med om värre, men jag vet även dom som aldrig ens kunnat drömma om saker som jag varit med om. 

Det jag har lärt mig genom livet är att man aldrig ska ta människor eller saker för givet, Den dagen du börjar ta en människa för givet så kan du lika gärna ta dina saker och gå ut genom dörren.

Tar du en människa för givet så har du tappat allt till den människan, den människan förlorar då enligt dig själv, Du har med andra ord redan bestämt att denna människan kommer göra som du tror ,för du har tagit denna person för givet...


Bara min egna tanke men de är så jag ser på de....


Jag har tagit många människor för givet men har tack och lov slutat med de. Jag har tom sagt till Eddy att om jag nånsin verkar ta dig för givet så säg till mig på allvar,för de är ingen människa jag vill bli..


Jag lever livet dag för dag, man vet aldrig när livet tar slut, man vet aldrig vad som kommer imorgon, man vet aldrig vad som kommer att hända.. Allt du vet är det som har hänt, ta vara på dagen för imorgon kan det vara försent..


Med andra ord Säg allt du vill ha sagt på en gång istället för att dra ut på saker,även om de smärtar även om de glädjer så säg de på en gång, för imorgon kanske inte personen finns där och då är det försent. Jag har sett och varit med om de för många gånger för att påstå att det inte är så. 



Jag lever i de nu.. 


Jag har sjukdomar i min familj, men jag har även otroligt mycket glädje i min familj. Jag ser hur folk lyser upp trots att dom bär på sån otrolig smärta, dom försöker vara med så mycket dom kan trots denna smärta och sorg som dom bär på dag ut och dag in. Trots allt ont som finns runt omkring oss alla så finns det alltid något gott alldeles intill..


Allting har en mening .

Och det finns inget ont som inte för något gott med sig ....


...Remember me always...

 
 
J E N N I F E R

J E N N I F E R

31 januari 2012 18:52

Fin blogg!

http://honjennifer.blogg.se

johanna harrysson

31 januari 2012 20:15

Tack så mkt !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards