lollohanna

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Torsdag

Av johanna harrysson - 27 januari 2012 01:30

Idag har varit en dag full med intryck och glädje kan jag ju tala om.. Jag blev hämtad av svärmor för de var dags för ett läkarbesök på Logopeden.. Har aldrig varit så stolt tror jag, vi "unga" i familjen har ju märkt en framgång i både tal o kroppsligt hos henne. Nu fick jag höra de ifrån denna kvinna på KSS att vi gjort ett mycket bra jobb, och att bi gjort på exakt rätt sätt med att göra så hon pratar med o lär sig mera.."I" på logopeden tyckte samma som vi andra att de vore bra för svärmor att hon kom ut lite och roade sig med sånt som hon tycker är kul. Så nu är de bestämt att vi ska ringa bistånd som de så fint heter och se till så att jag blir hennes ledsagare!:) Vilket innebär att ja åker med henne på läkarbesök, vi fikar, handlar o hittar på massa trevliga saker ihop för att stärka den sociala biten.. Och att få höra ifrån svärmor att hon ville ha mig som detta värmde mitt hjärta.Att få höra från "I" på logopeden att vi "unga" plus "B" är änglar och riktiga guldstjärnor gör att man sträcker på sig lite extra..Men att få höra ifrån min svägerska Jenny att hon gillade denna iden om att jag "ska ta hand om" hennes mamma värmde nog allra mest tror jag.. Från att ha varit värsta ovänner i år o dar till att hon litar på mig i detta betyder typ ALLT!! Så nu börjar "kampen" om att göra svärmor till en mkt social och framåt person som kan tala för sig själv, snart finns de ingen undanflykt om jag får bestämma och göra som jag "vill".. Detta kommer bli tufft psykiskt o fysikt mot alla oss på ett sätt men tillsammans är man starka och tillsammans klarar man allt!:) ingen som ska ge upp nu när vi kommit så här långt !;)Nej nu ska jag nog försöka sova eller kola mer på prison break rättare sagt och sen sova, för att orka fixa ALLT i huset tills de kommer folk hit imorgon och kikar på huset!:) så nu håller vi tummarna på att dom tar de i flyttar in snarast så att vi får flytta till vår stora fina lägenhet!:)Utan min familj och Eddy + familj och våra underbara vänner hade jag inte varit en droppe i havet <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards