lollohanna

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Det kan bara bli bättre....

Av johanna harrysson - 12 januari 2012 22:00

Efter denna dagen med en motgång,ett bra framsteg,ett bra möte och en trevlig kväll så kan saker bara bli bättre..


Var hos banken idag för att diskutera mitt lån som jag tog för 3½ år sen nu , lånet var på 50.000:-(varav 25.000:- försvann efter 10 minuter tack vare att jag var "för snäll" och skulle hjälpa en som jag trodde var min "vän") och idag är det nere på 20.000:- ,kändes väldigt bra att se dom siffrorna kan jag ju säga,har alltså betalat av mer än HALVA beloppet,varav två år som arbetslös...Inte alla som kan göra de ! :)


Vi var även iväg för att träffa en som är skyldig oss lite pengar, efter flera månader av tjafs och utan framsteg så lät jag Eddy föra talan idag,för jag blir helt svart i ögonen,puls på 2000,ont i magen så fort jag ser denna människan.. Men idag så fick jag orden som jag egentligen inte gillar " jag ska försöka " ,jag har nu iaf gått med på en avbetalnings plan med denna människan och har även sagt att papper ska skrivas,detta har alltså legat i bakgrunden sen slutet av sommaren,alltså har det tagit hemskt mycket utav min vakna tid då jag legat och varit förbannad och orolig över om jag ska få pengarna eller inte,om ekonomin kommer lösa sig eller inte.. Men nu börjar jag faktist tro att jag KANSKE kommer få tillbaka dessa pengar.. Det är många tusenlappar för mig,som är en student..

Men jag tror alltid att det finns något gott  i varje människa och jag tror nog inte att någon vill se mig riktigt förbannad, det är få som sett mig arg,det är nog inte en enda människa som sett mig riktigt förbannad faktist, det tar år och dar innan jag blir riktigt förbannad.. Så jag hoppas och tror att jag kommer få dessa pengar iaf..


Känns iallafall som att jag kommer en bit på vägen för var dag som går.. 

Jag kan öppet säga att jag skitit i min ekonomi, totalt skitit i den, dom som stått mig nära vet om detta,dom vet om att jag har varit som dom fallen i lyxfällan,dock har jag aldrig ägt ett kreditkort,men har gjort andra saker som dom gör i de programmet.. Men jag kan säga att jag ångrar de så ini helvete ! Hade jag fått spola tillbaka tiden så hade jag gjort om allt och gjort de rätt.. Men vissa saker skyller jag faktist på att jag varit för snäll och inte tänkt ett steg längre innan jag gjort något,att jag hamnat i fel förhållande så att jag blivit "lurad" att tro att det är okej att göra på de sättet.. Men då fattade jag nog aldrig riktigt hur mycket som egentligen förstörs av att man sätter sig i denna sits som jag sitter i nu.. Att var dag behöva känna en oro över ekonomin, att varje månad få en stor klump i magen när räkningar ska betalas, att knappt våga öppna brevlådan för att man är rädd för vad det ligger för brev där i . Detta är en fruktansvärd situation, som jag inte önskar min värsta fiende ens !


Men jag kan med stolthet säga att Eddy återigen lärt mig vad som är rätt och fel,och han stöttar mig så mycket som jag tillåter,jag vet att han skulle vilja göra mer men jag säger nej och sätter stopp! För jag är också en sån människa som inte vill ha hjälp av andra, som inte vill behöva fråga efter saker, som inte vill vara en last för någon annan, jag vill helt enkelt sköta mig själv !


Det jag dock inte förstår mig på är dom människor som kan sova gott om natten när dom vet om vilka skulder dom har till folk höger o vänster,dom som vet att folk vill göra dom illa pga pengar.. Hur kan man sova skönt när man vet om detta? 

Hur kan man våga visa sig öppet bland folk,och hur kan man umgås med dom man är skyldig stora belopp pengar?

Lånar jag pengar av någon,spelar ingen roll om de är 20:- eller 1000:- så vill jag betala tillbaka de så fort som möjligt,helst dagen efter som senast, jag skulle aldrig kunna med att skriva ut eller berätta att "idag har jag köpt de här o de här" när jag vet att personen vill ha tillbaka de jag lånat..


Jag skulle ALDRIG kunna sova gott, jag skulle ligga vaken och tänka på detta dag som natt,för det är det värsta jag vet - Att vara skyldig någon annan pengar!

Så jag hoppas faktist att personer som är skyldig folk pengar inte sover speciellt bra..


--

Imorn börjar jag skolan igen.. Motivationen är på NOLL kan jag ärligt säga,men jag får se de som så att det inte är så långt kvar.. dock är det inte ett enda roligt ämne kvar faktist.. Imorgon är det Data som startar, och jag är inget big fan av detta .. men lite kan man väl,man borde iallafall kunna lite i och med att man är den generationen som är uppvuxen med en data  framför ögonen.. Så jag kanske inte är ett hopplöst fall för detta! Kan ju i varje fall hoppas ;)


--

Imorgon är det Fredagen den 13e, för 5 år sen träffades jag och Eddy,ångrar inte en sekund att jag satte mig på tåget mot Falköping för att träffa honom.. Dock så var det ju inte januari då utan juli,liiiite varmare och finare väder än vad det varit idag kan man ju säga..

Men som sagt det blev våran dag då och det är fortfarande våran dag och det kommer alltid vara våran dag ! :)

--


Imorgon så ska jag ta med mig svärmor till stan för att handla födelsedags present till både Eddy och Bosse. Och då ska jag ge mig på ett nytt försök till att få henne att acceptera en ledsagare,det skulle vara bra för henne, det är iaf vad jag eddy jocke och jenny tror .. Hon  vill dock inte ha någon som hon inte känner,men jag har sagt att jag gärna hjälper henne,inga problem! 

Men som sagt i sista änden är det hennes beslut,men jag hoppas att hon kommer förstå att vi bara menar väl och att det är för hennes eget bästa. Man kan inte alltid bara ha sin man som stöd här i livet,man måste lära sig saker på egen hand också ! :)


--

På tal om födelsedags presenter så önskar Eddy sig en snäll flickvän och en puss.. Problemet är ju att han redan har en snäll flickvän, som lagar mat o diskar o tvättar åt honom,ibland tom klär på honom.. och en puss får han ju minst en gång/dag.. ska han behöva vara utan present nu alltså ?;) hehe ! Nej skämt o sido så får jag väl ta och försöka hitta någon passande present.. Man fyller ju bara år en gång om året ;)


--

Nu har Eddy bara 30 min kvar att spela denna kväll.. Han sa själv 1 timme så vi får väl se om han klarar av att hålla detta idag ,har ju inte gått så bra alla andra gånger men han kanske överraskar mig idag ! ;) 


Dock så är han mycket bättre på de nu för tiden än förr,då var han en KATASTROF (ledsen älskling men de är fakta och de vet du om ;) ) 

Tur att människor förändras ! ;) hehe !


Nej nu ska jag försöka hitta något roligt att läsa dessa minutrar,det ska nog inte vara så svårt tror jag allt ! :) 


Och förresten... Känner ni någon som ska gifta sig så tipsa om min gamla brudklänning,den ligger nu ute på blocket för en mkt bra peng ! ;) under halva priset mot vad den kostar ! :D


--

Ha en underbar kväll och en lika bra helg !



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards