lollohanna

Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Tisdag

Av johanna harrysson - 3 januari 2012 13:43

Kan nog inte koppla än att det är ett nytt år,tur att man inte behöver skriva årtal varje dag för då hade de blivit många fel redan , men de kanske är sånt som händer med tanke på att man inte vant in sig riktigt än ?:) 


Har suttit och tänkt en hel del på hur man egentligen kan sakna grundskolan så pass mycket som man gör ibland, iaf jag ! 

Har nu suttit i kanske hmm två timmar och försökt  få med mig folk på vårat egna lilla forum på FB (vi från stp-skolan som gick ur 2005 ) och nu verkar det faktist som att de blir en återträff med alla gamla 9:or, vissa har man ju fortfarande kontakt med men är så sjukt nyfiken på vad alla gör nu för tiden, förut så ville man ju en sak,men hur blev de sen ?:)


Det har gått 7 år sen sist alla sågs, och jag skulle försöka tagga alla i ett inlägg på den lilla grupp sidan och jag kom väl på 20 pers kanske sen tog de stopp! Fick kika igenom alla mina vänner för att komma ihåg vissa som gick i klasserna då, bl.a glömde jag bort min egna "bror" Viktor :P hehe ! snacka om att minnet sviker ibland..

Men får väl hoppas på att detta blir av,för om det var en sak som vi visste så var de bannemig att hur man hade kul ;) !


--


Nu sitter jag här och har hunnit med att äta nudlar och se på våra bästa år,och klockan är snart 14.00 ! snacka om att jag blivit så mycket segare i livet ,men snart får jag ta mig ner för trappen o slänga in en maskin tvätt o greja lite o ha mig tror jag allt, så kanske lilla Eddy blir på bra humör efter en kass jobb dag ?;) Men jag fick iaf lite extra flickväns poäng igår, både middag och massage ;) middagen får han ju dock varje dag,annars skulle jag nog ha rasat mer än 23kg ;) hehe! 


På tal om att tappa kilon så förstår jag inte hur folk kan slänga ut tusentals kronor på både piller,bantnings kurer,gym kort o de ena efter de andra..

Jag vet av egen erfarenhet att bara för att man skaffar ett gymkort så kan man lika gärna stanna hemma o låta pengarna vandra för alla har inte den motivationen att gå till ett ställe o ställa sig o träna bland andra personer som är "fit" medans man själv är som en valross! 


Bantningspiller o kurer o sånt funkar säkert jätte bra - tills du slutar med dom och ska äta vanlig mat igen,då säger de bara PANG och vågen börjar visa högre siffror än man hoppats på = du har kastat pengarna rätt ner i sjön!


Mitt råd till den som vill gå ner i vikt är att ät de du tycker om ! 


Jag åt det jag gillade , även om det var pizza eller potatis..

Bara de att innan jag åt så drack jag alltid ett glas med vatten - dock ska det inte vara iskallt vatten utan lite ljummet .

Sen tog jag mig en gång och tog inte om,jag åt på en assiette istället för en vanlig tallrik..

Genom detta så blir du ändå mätt ! 

Vattnet ger en mättnad och de ska man typ ta 30 min innan maten.

att lära sig att man bara får ta en omgång mat gör att man tar den mängd som man orkar o känner sig mätt på..


Dock så har jag märkt nu att jag skulle ha rört på mig mer,för nu efter 23 kg i nedgång så är de en mängd hud som bara är där på min kropp,både armar ,mage och ben är så nu.

Så att man rör på sig eller helt enkelt tar o simmar en timme 2 dagar i veckan, gör mer än vad man tror, du får använda alla musklerna tom nacken och fingrar och tår, och huden blir fastare! 


Jag är ju inte som alla andra så jag ska försöka få fastare hud nu när jag gått ner så pass mkt som jag gjort,och jag tror inte att de är omöjligt men jag vet dock om att det hade varit lättare om jag började med de i början istället för nu. Men de är bra att vara efter klok ibland ;)


Och glömde säga en sak som jag faktist drog ner enormt mkt på och det var läsk och godis! Jag om nån är en sån sockerberoende människa så de är inte sant,hade de varit gott o käka sockerbitar hade ja kunnat ha de som godis! Men jag lyckades dra ner drastiskt, men jag slutade aldrig helt för de skulle bara förstöra sen när jag skulle få äta de igen,då kommer man lätt tillbaka till gamla mönster..


Men att få unna sig är aldrig fel! 


Sen detta med en pizza då o då gör inget , iaf inte om man är en sån "storätare " som jag är.. not.. kan vara jätte hungrig o sugen på pizza,men jag får inte ens i mig en halv, och får jag i mig en halv så är jag nästan överlycklig :D hehe ! 


Största nackdelen med att tappa så mkt vikt är väl att de blir dyrt.. Man måste köpa en helt ny garderob;)

Men på två månader nu när jag gått ner från 18kg - 23kg så har jag tappat två strl i jeans ;) inte illa pinkat !


Nu har jag gett mina tips till er , hoppas något kommer till nytta ;) 


Jag har lyckats och då borde de fan finnas fler som lyckas ;D hehe !



Nej nu ska jag ta och springa ner till tvätten o slänga in en maskin tror jag allt :)


Ni får gärna kommentera,tror inte att det är 50 pers som läser och ingen som kan skriva förutom Moa då ! :)

 
 
Moa

Moa

3 januari 2012 15:59

Jag är din trogna bloggföljare!

http://it-aint-over-until-the-fat-lady-sings.blogs

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards