lollohanna

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Min Historia Om Oss ...

Av johanna harrysson - 2 januari 2012 19:34

Hade tänkt att skriva från början hur allt kom sig hur jag träffade min drömprins !


Allra första gången jag mötte honom var när jag var mellan 15-16 år på en fest i Stenstorp,det enda jag visste om honom då var hans namn och vem han kom dit med.

Sen fredagen den 13:e juli 2007 ,någon dag efter att jag kommit hem efter att ha bott i Karlstad i någon månad går jag in på Lunarstorm och kikar runt lite, då får jag ett inlägg där det står " Hej, är de inte du som är du ?"

Mitt svar blev kort o gott " Jo, om du menar att det är jag som är jag ?:p"

Vi började prata lite och konstaterade att vi menade varandra och kollade läget lite.. 

Jag berättade att jag fått flytta hem i en vecka till mamma och pappa och att jag hade väldigt tråkigt.

Han föreslog då att jag skulle sätta mig på tåget in till Falköping och festa med han och hans kompisar. Jag satte mig framför datorn med min  tidtabell o kikade upp ett lämpligt tåg in.. Berättade för honom vilken tid ja åkte o när jag var framme,han lovade att han och hans kompis skulle möta upp mig vid stationen i Falköping,jag fick hans nummer så att vi säkert skulle hitta varandra .. Jag gjorde i ordning mig och gick upp mot stationen i Stenstorp,benen skakade och jag frågade mig själv flera gånger på vägen upp "vad fan gör jag ? Tänk om dom bara lurar mig nu ,tänk om dom inte alls står där "

På tåget som tar ca. 7 minuter hann jag nog tänka en miljon tankar, jag kände inte ens denna människan, jag hade sett honom EN enda gång innan...

Dom lovade att dom skulle göra sig väl synta när jag klev av tåget..

Jag kliver av tåget och ser bara en massa folk som gått av tåget,samma tåg som jag .. Fuck tänkte jag då, happ då vart man lurad bara så där då ...

Men sen när jag gått en bit o "diskret" gått o kollat ner i min mobil för att låtsas om som att jag absolut inte letade efter någon,ser jag två pojkar som står o hoppar o viftar med armarna o typ skriker "Här är vi !" , jag blev överlycklig då jag insåg att " dom var faktist där som sa att dom skulle vara " .

Blev dock lite förvånad då jag ser två skin heads ,den ena med grön bombajacka och den andra i svart,den ena var brunhårig och den andra blond, den med svart jacka hade även hängslen och kängor,den andra minns jag inte om han hade kängor ,men de är inte omöjligt.. Dom bjöd mig på en öl och vi började knalla längs med ströget, jag började gräva i min jacka efter min dosa, jag hade inte lagt in någon snus för att jag ville visa att jag var en "redig tjej" ,när den ena killen ser att jag tar upp min dosa o lägger in en snus säger han till sin blonda kompis " Titta här R ,detta är en riktig tjej - som snusar" , R skrattar lite lätt o säger "Mmmm men dricker ho´öl då ?" .

Jag fick en öl men som sagt jag är ingen öl drickare ,men på 3½h hade jag fått i mig halva ölen o ja den var väldigt avslagen så kasta iväg den ..

Senare på kvällen när vi står/sitter utanför Dagnys inne i stan så ser den brunhåriga pojken att jag fryser och ger mig sin svarta jacka, då tänkte jag direkt "åh vilken gentleman,detta har jag aldrig mött på innan" ,men jag vågade ju inte säga något, som sagt jag var blyg på den tiden,och de är jag än idag,dock märks det inte alla gånger..


Sen blev klockan strax innan 01 ,och jag sa att jag snart måste bege mig mot stationen för tågen slutar snart gå och de går bara två nattbussar hem till Stenstorp , dessa två pojkar vägrade dock släppa iväg mig utan jag skulle få sova i stan i den brunhåriga pojkens lägenhet , okej fine tänkte jag ,jag vill egentligen inte åka hem jag har ju hur kul som helst vem vill åka hem då? plus att jag vill ju se hur han bor ! 

Efter 01 tiden nån gång så hände de en heeeeel massa saker ,som jag dock inte ska skriva här, men jag tänkte direkt : Wow ! Det var nog min enda tanke..


Klockan blev sen väldigt tidig morgon och vi begav oss till brunettens lägenhet,uppe vid Willys i Falköping, när jag klev innanför dörren så letade jag efter fler rum med blicken men utan att säga något, sen säger han "ja de är bara en 1:a " som om jag sagt något om att den var liten :)

Min andra tanke var " satan vilken ungkarls-lya detta är " det var en soffa,en gammal tv på en gammal tv-bänk,en pytteliten säng,och massa elektronik saker all over the place ! :o

Somnade iaf i sängen tillsammans med brunetten och det blev en och annan kyss den natten/morgonen..

Sen var det dags att åka hem..


Medans jag hade bott i Karlstad så hade jag hunnit fixa min egna lägenhet, så när jag kom hem så var min lägenhet inredd lite halvt som halvt av min mamma och bror..


Jag minns inte hur många dagar de tog eller om det ens tog en dag innan brunetten och jag sågs igen,tror nog att det max var någon dag, det enda jag kunde tänka på var honom . jag kunde inte få honom ur min hjärna..


Några dagar senare så bodde vi iallafall ihop i min lägenhet i Stenstorp och han hyrde ut sin lilla 1a i andra hand,vilket resulterade i en vräkning..

Då var det jag som jobbade och drog in pengar..


Vi blev tillsammans fredagen den 13e Juli 2007

Vi förlovade oss den 24e December 2007

---


Nu bor vi ihop i mitt hus  i Gudhem

Nu är det han som jobbar och drar in pengar

Vi blev tillsammans söndagen den 25:e September 2011


---


Detta var min berättelse i korthet om hur jag och Eddy blev dom vi blev,hur vi fann varandra första gången.

Vi fann varandra med en slump 2007,enda Eddy visste om mig då var mitt namn som han letade upp på Lunarstorm, enda jag visste var hans namn och hans ansikte. 

Nu sitter vi här flera år senare tillsammans igen.

Jag kan säga att jag är så otroligt glad över att det är vi igen, jag känner mig hel igen tillsammans med Eddy.

Vi är varandras Soulmates  



Pojkarna i denna lilla berättelse är givetvis Eddy ( Brunetten)

 och Rasmus-Räs (Blondinen)


Jag vet att vi fått en andra chans att göra allt rätt denna gången, det är meningen att det ska vara vi två - Tillsammans !


Jag älskar dig Eddy Frank Johansson - Då - Nu - För all framtid ! 



 
 
Moa

Moa

2 januari 2012 20:40

Massa massa fint skrivet!:D
Ni är väldigt fina människor båda två:D

http://it-aint-over-until-the-fat-lady-sings.blogs

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards