lollohanna

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

2012

Av johanna harrysson - 2 januari 2012 11:47

Då har detta året gått , det har verkligen varit ett händelserikt år.. I början utav 2011 tog jag ut skilsmässa,började tänka mer på mig själv och vad jag ville,sommaren var bland dom bästa och roligaste jag varit med om,åkte till varberg för första gången i mitt liv faktist , senare under sommaren förlorade jag dock min bästa vän, vilket var de tråkigaste och värsta jag varit med om tror jag faktist,från att ha umgåtts med en person i princip varje dag i flera månader till att knappt säga hej till varandra - de suger om jag ska vara ärlig!


Sen började sommaren lida mot sitt slut, jag fick upp kontakten med Eddy under sen sommaren,festade ihop med honom o massa andra under crusingen. 

Sen hände de en jävla massa saker o tror nog att vi  "tröstade" varandra och vi började umgås mer och mer och sen kände vi båda två att det var något mer än bara vänskap.. Vi har nog aldrig bara kunnat vara vänner .. Vi dras till varandra oavsett situation faktist.. Och nu har vi fått vår andra chans tillsammans,och denna gången är vi väldigt eniga om vad vi vill.. Vi vill leva med varandra resten av vårat liv ,vi vill bilda vår egen familj och skaffa oss vårt egna hus.. vi kommer få allt detta,och vi kommer inte gå ifrån de fina vi nu har ! 

På min födelsedag i år fick jag min prins.

På julafton fick jag ett hjärthalsband (- Jag fick ett 2007 utav Eddy som jag bar varje dag runt min hals, men då de tog slut så satte jag de runt min handled och bar det som ett armband istället ,fortfarande varje dag! Men sen var jag ute i borgunda i våras och cyklade och hörde hur något föll i backen,men tänkte inte mer på de, jag kände bara runt halsen o Pappas id-bricka satt kvar så jag tänkte inte mer på de förrän vi cyklat några kilometer till då jag skulle dra upp tröjan o kände att något var fel,så jag kollade på handleden och halsbandet var borta.. och jag hittade de aldrig igen, så Eddy visste om att jag älskade de där halsbandet och nu har jag fått tillbaka de, dock inte ett exakt likadant ,men de gör mig ingenting detta är så underbart fint och "lagom" stort o diskret :)   )



Nu är julen över och får väl ta o skriva ner några saker som vi fick i julklapp detta år :)

  • 400:- på Media Markt
  • 300:- i presentkort på bio
  • Toapapper (min släkt vet att jag hatar att köpa toapapper - jag ställer vagnen o går eller bär hellre en tung jävla korg än att erkänna att jag köper toapapper :O    )
  • Varsitt par ur sköna innertofflor
  • Mjukisbyxor till mig ;)
  • Pengar
  • Presentkort på Hemtex

Det var de jag kom på nu iaf :) 

en mycket bra jul med underbara människor! Julklapps utdelningen hos min familj tog lite drygt 1 timme ! De var inte ett paket där inte :P hehe ! 


Våran nyår då ... hmm :P 

haha ! vi började dagen med att ta de lugnt, dock en liten konflikt precis innan vi skulle åka o äta nyårsmiddag hos mamma :P hehe ! men vi löste de fort o bra ! Ibland blir man rätt trött på varandra efter en lång helg ;) hehe ! 

Sen åkte vi iaf till mamma och käkade "gult med lite grönt i" alltså en filégryta med curry (de gula) och paprika (de röda)  o sen massa annat gott ,kan säga att de låter inte lika gott som de faktist är :D hehe ! och i vår familj har vi alltid ätit de en gång om året o de är just på nyårsafton, men i år har de kanske blivit tre gånger för jag har verkligen tjatat till mig de för de är så ini helvetes gott ;) ! 

Sen åkte vi hem o började ta ner lite träd på baksidan,dock så var de mörkt ute men vi har en sån där sensor lampa på baksidan så den kom  väl till pass, bara de att den lös bara några minuter så jag fick springa från ena sidan av trädgården till andra sidan ett X antal gånger (för er som inte vet så har vi en rätt stor framsida på huset , men baksidan är ta mig fan typ dubbelt så stor, så en pool vore inte fel o ha där ;)  ! )

så de blev lite intervaller där på baksidan ;) hehe ! 

Sen gick vi in o kikade lite på tv och vid 22.30 så gick vi in o la oss, kände mig som 40 bast där ett tag men skönt att vara hemma när våran ena bebis är dålig o så oxå, och vi var ju inte bakis dagen efter heller ;) 


Nu till de lite tråkigare då.. 

Gustav blev dålig i torsdags eftermiddag, och vetrinärerna hade stängt , så vi ställde klockan tidigt för att ringa dom o se vad dom sa.. Vi båda tippade på njursten,han hade de för ca 4 år sen strax efter att jag och Eddy träffades.. Så kände igen honom lite från den tiden.. Men vi ringde iaf o fick en tid, dock så somnade vi om o blev ca 45 minuter sena, men de är ju inget ovanligt när de gäller oss ;) hehe ! men vet. kollade på honom o sa samma som vi trott.. Gustav fick ligga där i 1½ timme o jag hade sån panik, jag bara grät o grät och visste inte vad ja skulle ta mig till , för er som inte vet vår relation till våra katter så kan ni tänka er in i detta " erat barn ligger på sjukan o ni vet inte vad dom gör eller hur de ska gå,mer än att ert barn är nersövt" - våra kissar är dom våra barn med andra ord !

Sen kom vi hem o då var Jenny, Jocke o Casper här o hämtade de sista innan dom drog härifrån, vilket var jävligt trist ! men nu i januari ska vi upp och även i februari när Casper blir stora killen 1 helt år :) ! 

Gustav är iaf tack o lov bättre nu och han börjar likna sig själv igen, dock är de lite tomt i sängen för de är bara en katt o två människor där,brukar ju knö med två katter o en Eddy som ligger halvt på mig..Så får hoppas att han är helt tillbaka snart min lilla bebis <3 !


Så slutade iaf de året ! och jag vet att 2012 kommer bli ett mkt bättre år än 2011 ! :) 

Vi har våra planer och vi har ju redan hunnit boka in två resor , dock bara ca. 40 mil hemifrån men de är långt hemifrån de oxå ;) hehe ! 

  

Snart kommer min skatt hem ifrån jobbet och då har han även med sig en telefon till mig samt en boxer så nu jävlar kan ja se våra bästa år every day ;) mohaha ! Sen får vi hoppas på att telefonen funkar med mitt kort för är rätt jävla less på min som inte vill som jag vill, den går inte ens skriva sms på utan den skriver de den tycker lite så..


Men men.. Nu har jag iaf skrivit en hel novell här typ :P så hoppas du är nöjd nu Moa ;) hehe ! 


På fredag har vi planerat in att åka på bio, vi har verkligen blivit bio torskar :D hehe ! 

Men mysigt  o sitta där i mörkret o få såna där blickar som gör att hela jag smälter..


Jag älskar dig Eddy, vi har fått en andra chans här i livet tillsammans, att leva de tillsammans. För all framtid har du mitt hjärta , och för all framtid är jag din 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards