lollohanna

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Livet kan knappast bli bättre !

Av johanna harrysson - 7 september 2011 11:16

Sitter här och funderar över vilka som man egentligen ska kalla för sina vänner och för sina bekanta.. Jag har lärt mig under alla år att vänner är något speciellt, medans bekanta är resterande folk som finns i ens närvaro.. Jag har endast två riktiga vänner och de är jag väldigt glad över .. Hellre att jag har få ÄKTA vänner än ett 10 tal vänner som egentligen är mer som bekanta!


Jag har också lärt mig att dom man en gång trott varit ens vänner inte alltid är de, för en Vän skulle aldrig ställa sig och börja prata skit bakom din rygg, men de skulle däremot en bekant kunna göra.. Därför så har jag tagit bort alla såna människor ur mitt liv, som bara medför negativ energi och som mestadels bara klagar ! Mycket trevligare med människor runt omrking sig som utstrålar positiv energi !


Sen är de också så att riktiga vänner behöver man inte prata med varje dag, dom vet att man finns där och man vet att skulle de vara något så ställer dom upp ! Jag har haft min ena bästa vän Carolina i mitt liv sen lågstadiet, vi har umgåtts massor då vi var mindre men sen pga flytt så slutade vi med de, men senca 6 år senare så träffades vi igen och det var som om vi aldrig varit ifrån varandra under dessa år (fast vi hade ju massor att prata igen om) , Men en sån vänskap växer inte på träd... Vi båda vet vart den andra står och vi finns där för varandra !


De var min syn på vänner och bekanta !


--

Kan inte påstå eller säga något annat än att livet inte kan bli bättre - för då ljuger jag . Jag trivs så fruktansvärt bra i mitt lilla liv nu så jag saknar ord för de.. Att man kan vakna upp varje morgon med den glädjen och lyckan i kroppen hade jag ingen aning om.

 Har aldrig känt så här angående något innan, aldrig varit så säker på något i hela mitt liv ! (och jag vet ju knappt vad jag heter längre )..


Jag känner att jag förtjänar att ha denna lyckan nu, hade de varit för några år sen hade jag bara tyckt att denna lyckan varit bortkastad, för då förtjänade jag den inte. Men nu vet jag att jag har ändrat mig- Till de bättre. och jag får höra de så ofta att jag gjort de också. Jag är stolt över mig själv och jag får vara stolt över mig själv.


Livet tar vändningar men jag följer med i dess strömmar , för denna vändning i mitt liv vill jag inte missa, jag har gjort det förr men jag tänker inte göra de igen. Denna gången är den " rätta" Johanna här för att stanna - stanna i de livet som håller på att byggas .. För jag vet att detta är de rätta i mitt liv, det som jag så länge har letat efter , har funnits rakt framför mig i alla dessa år . Så jag tänker absolut inte släppa taget om det..

---


Folk kan prata skit bakom min rygg, folk kan försöka snoka i mitt liv - Men tyvärr så kommer ni inte vinna på något utav de, för det bevisar bara att ni är svartsjuka över mitt lilla perfekta liv ! :)

 
 
Sandra H

Sandra H

8 september 2011 13:10

Skönt att höra att du är så lycklig och mår bra :)..

http://www.mammatillnelly.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards