lollohanna

Alla inlägg den 20 november 2011

Av johanna harrysson - 20 november 2011 21:50

Denna helgen har gått otroligt fort, kanske är för att det har varit fullt upp nästan hela helgen?:P Vi skulle ta en lugn helg men så blev de inte riktigt..


I fredags var jag nere i Jönköping o kikade runt på Ikea :) Alltid lika roligt , men lite trist när man hittar massa saker man vill ha men pengarna fattades till de, plus platsen, vi får aldrig plats med den garderoben i sovrummet ;) haha ! då får vi nog ligga i en 90 säng istället för 180 :P haha ! 


I lördags kom Tapper och fixade en sprillans ny luft-värmepump, kanon bra och skit snygg faktist :P Snyggare än dom jag sett tidigare :) Så nu är de varmt o skönt i huset, nästan lite för varmt när man vaknar ;) Vi har nog inte riktigt vant oss vid värmen riktigt än, det är så lagom temp i huset så man kan gå utan sockar ;) och dom som känner mig vet hur lätt jag fryser om fötterna, men nu är de så behagligt på golven , tom i köket , som har varit de värsta rummet, alltid kallt ,men inte nu längre ;) Love it !

Senare på lördagen åkte vi ut till svärmor o Bosse och jag färgade hennes hår , blev riktigt bra om ja själv får säga de, dock tog inte färgen på två ställen konstigt nog, så får bli att jag åker ut till helgen o slänger i lite extra färg tror jag allt, det ska ju vara fint till jul ;) hehe ! 


Längtar otroligt mycket efter jul nu alltså.. Dels för att hela familjen samlas och man får träffa Jenny och Jocke igen och lilla Casper, tycker allt att ni får flytta liiiite närmare ;) jobbigt o pendla typ 40 mil :P hehe! Dels därför och sen även för att sätta upp ljusstakarna o tända alla ljus, vi har tänt massa ljus redan nu men runt julen är de extra mysigt tycker jag :) 

Sen är de otroligt skönt att de inte är nån snö än, den kan komma till jul o ligga till januari men inte meter vis utan mer 20-30cm , då kan man fortfarande åka bil normalt o slippa skotta sig fram varje gång man ska ut med bilen.. Kan ju hoppas att den önskan slår in iaf ;)


sen undrar jag egentligen hur vissa personer tänker ..

Vänner försvinner den dagen som man skaffar barn och familj, så har de alltid varit ,vilket jag inte fattar riktigt.. Men har även märkt att vänner försvinner mer och mer när dom skaffat partner... Innan när dom va singlar, eller särbo så kunde man alltid hitta på saker. men nu när dom är tillsammans /sambo så hör man knappt av dom ,förutom när dess partner är borta en dag eller flera timmar.. Det är som om bara för att man bor tillsammans med någon eller så , så måste man umgås när partnen inte är hemma.?! vilket jag tycker känns liiite fel... Jag har inget problem med att umgås med mina vänner trotts att deras partner är hemma, han/hon behöver inte sitta o lyssna om dom inte vill när man sitter o pratar, eller så kan dom va med i diskussionen.. Men de brukar typ låta " Nej kan inte den tiden för då är ....... hemma och då måste jag va med h*n ! " .. Men men. detta kanske bara är min syn på de hela.. 


Jag tycker iaf att båda två ska få göra vad dom vill, man äger inte någon annan eller ska bestämma över någon annan ... Man måste få vara lite för sig själv o ha lite egentid ibland,även om personen jobbar 10h /dag så kanske inte de räcker när man kommer hem, då kanske man vill hitta på något ensam iaf,vilket jag bara tycker är bra..


Men som sagt ... detta är bara min syn på de hela.. men jag tycker de är trist när ens vänner glider bort varje gång en partner kommer in i bilden,för de tycker jag är fel ...


--

Nej nu ska jag fixa matlåda till min kära sambo innan Beck filmen fortsätter :)

Han är nere och grejar med sin lilla pärla i garaget , och då får jag fixa lite mat åt honom till jobbet ;)


--

Jag är så otroligt glad och lycklig över mitt liv ! 

Och nu kan jag kalla mig för Undersköterska ,vilket känns ännu bättre ;D



Jag kan inte klaga över något i mitt liv, för mitt liv är perfekt <3


Den personen som får mig att se alla dessa extra solglimtar varje dag är min underbara Sambo Eddy <3


Varför vara depp över saker som man inte behöver lägga energi på , när man kan glädjas åt de man har ? ;)


Nej mat var de ja .. imorn blir de skolan nån timme sen möte vid 13 , sen ska jag hem till vårt fin fina hus och städa o greja o plocka o dona lite extra innan min skatt kommer hem :)

Ovido - Quiz & Flashcards