lollohanna

Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Ett bra tag sen..

Av johanna harrysson - 17 april 2012 12:10

Ja det var inte direkt igår som jag skrev något här..

Men nu ska ni få en snabb genomgång av vad som skett sen sist ..


Först och främst så har vi nu flyttat in till stan, till en ren o skär drömlägenhet.

Jag kan andas ut och slappna av !

För nu är alla problem borta, livet rullar på och jag vaknar inte med en snorig näsa och huvudvärk längre.

Trodde aldrig att jag skulle säga detta men jag trivs faktist bra med att bo i stan . :)


Kan säga att denna flytten har varit bra både bra för hälsan men också för allt runt omkring..

Allt har blivit så otroligt mycket bättre !

Längtar inte tillbaka en sekund till de huset och dess problem och miljön..

---

Sen har äntligen våran gudson kommit till världen ! :)

Den 5e April kom lilla Lennie ut för att hälsa på sin mamma och pappa.

4175gr och 54cm lång ! :) Så han var inte så liten, men så otroligt snäll och fin pojke.

---

Jag chockade många genom att häromdan baka (ja ni läste rätt).

Jag har alltid trivts i köket men bakning har jag aldrig kunnat hantera, dels för att de tar så lång tid att göra i ordning och de är inte alltid man har allt hemma, tex så är vi ju inga stora äggätare, (Eddy äter de endast till pyttipanna typ och jag hatar ägg), så de brukar vi ju inte  ha hemma så ofta för de blir gamla på direkten då vi aldrig äter de :p

Men nu så hade jag fått för mig att jag skulle baka en sockerkaka för att se om jag är lika grym som Pappa var på att baka.

Och de visade sig att när de gäller att baka sockerkaka som INTE blir torr så är jag lik Pappa, jag lyckades få den så där perfekt, lite kletig o väldigt fluffig och fin :)

Sen gjorde jag en rulltårta också, dock smetade ja på sylten på fel sida och de blev lite för mycket sylt, men annars blev den allt godkänd, går nog bättre nästa gång ! :) Idag kanske de blir att baka muffins och när lönen kommit så blir de att baka eget bröd , dels är de billigare, samt att de är så otroligt mycket godare ! :)

---


Jag har även nu skrivit på anställningsbeviset och gjort klart min intro, ska dock gå en intro på avdelningen över lite senare också så jag har två avdelningar, vilket innebär fler jobbchanser och de tackar man ju inte nej till ;)

Dock när mina pengar från vattenfall kommer så ska jag köpa mig ett par jobbskor, då mina fötter ger upp redan efter en timme så behöver jag ha ett par bra skor att gå i alla dessa timmar / dag ! :)


---

Jag måste även tillägga att denna känslan som finns i min kropp är något jag aldrig känt förut.

Jag har aldrig känt en sån här lycka till livet eller något.

Jag mår så otroligt bra, och varför skulle jag inte göra de nu?

Jag har en sån underbar sambo, en fin familj och dom underbaraste vännerna runt mig <3

Jag har aldrig varit lyckligare och jag vet att detta är på riktigt.

Det kommer vara så här livet ut.


Jag vet att inget kan komma emellan oss två igen, vi är som gjorda för varandra..


Tills döden skiljer oss åt <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards