lollohanna

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Då vart de helg igen.

Av johanna harrysson - 9 mars 2012 11:37

Helg helg dessa helger som bara flyger iväg tydligen :) hehe!


Kan ju säga att jag verkligen längtar otroligt mycket just idag till att flytta in till stan.. Ska bli så skönt att inte vara så här isolerad som man blir här utan bil :P hehe !


Det börjar kännas mer och mer som värsta ungkarls boendet här just nu .. Inget på väggarna,massor utav kartonger som fyller upp ett helt rum,gardriner börjar åka ner och skafferiet har max 15 varor i sig (var knökat igår) ... Enda som står kvar är möblerna i vardagsrummet,sovrum och kök.. men snart far bordet i köket ner oxå och de sista som försvinner är sängen :P 


och på tal om möbler så har vi nu gjort en deal så vi får en ny soffa :D hehe! Vi byter våra två soffor mot Niko o Sara´s soffa ;) Mycket bra byteshandel i min mening ! ;) hehe ! 


Dock blir de nog så att jag köper lite tyg och syr om kuddarna till soffan ! :) 

Sen blir de nytt soffbord som vi hämtar hos syster i samband med flytten då jag även kör ut en matservice plus tre elefanter och en tv-bänk till henne ;) 

och de bord vi har nu åker till Niko o Sara ! :) 

Ibland är de verkligen skönt att flytta, förnya möbler (även om dom är beg.) 

Man får bort alla onödiga saker som man samlat på sig genom dessa 8 år hemifrån! :)


Alla bör flytta oftare ;) haha eller iaf göra en stor rensning en gång om året ..


Har konstaterat också att jag nästan flyttat vartannat år dom senaste 3 åren, DOCK så är de trist att alltid flytta . och denna gången så tänker jag bo kvar i denna lägenheten som är stor nog åt oss för år framåt, tills dess att vi köper ett hus .. För nu börjar man tyvärr bli en expert av packning av flyttlådor,och hade jag velat ha de som "arbete" hade jag börjat jobba på flyttfirma ;)


---

Och idag är de en stor dag.. För 23 år sen föddes de en liten flicka på BB i Skövde, hennes hem genom åren kom att bli i den lilla "förorten" Stenstorp i ett mycket fint hemtrevligt hus, där bodde hon genom sin "ungdom". Sen när hon tog studenten så var hon höggravid,strax efter föddes en ny liten flicka som fick namnet Nelly. Nu bor hon och hennes lilla familj på faderns familjegård strax utanför Stenstorp,och nu har dom även en liten hund Russel. Idag fyller denna underbara människa 23 år , och jag är så glad att jag fått ha henne i mitt liv under en stor del av mina år här i livet. Så Sandra, Grattis än en gång på din stora dag ! :)


---


Nej ner och slänga in en maskin tvätt kanske ! :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards