lollohanna

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Packa Packa åter Packa..

Av johanna harrysson - 8 mars 2012 16:44

Yes de är vad dom senaste dagarna har bestått utav här hemma i Haga..

I slutet av månaden flyttar vi härifrån , vilket ska bli en befrielse..


Nu är i stort sett allt nere i lådor,förutom sånt vi kommer använda dessa sista veckor här i huset. 

Har packat ner 3/4 delar utav skafferiet oxå och slängt en hel hög med saker därifrån oxå..

Så nu är de bara köket kvar och sovrummet sen är de bara stora möbler som är kvar :)


Känns skönt att inte behöva stressa denna flytten.. Alla andra flyttar har man ju alltid sagt att man ska va ute i god tid med allt.. Dock har man stått där sista veckan med över halva lägenheten kvar att packa ner .. men inte denna gång. nu är vi snart mer stadsbor ( i huvudet ) än vad vi är lantmänniskor.. 


Idag när vi vaknade upp så såg man de man befarat och nästan väntat på ska ske... Det låg en massa snö på backen igen,vilket gjorde de hela så ännu mer skönt att vi flyttar härifrån snart, för då slipper man oroa sig för att skotta o ha sig, samt att klippa gräset ! :) 


---


Nu sitter Eddy framför sitt otroligt trista tv-spel  och jag slänger ihop lite text här...

Funderar även på vad man ska käka för kvällsmat ikväll.. Ingen fantasi kvar längre känner jag ..

Och om en stund så tänkte jag även slänga ihop inskicket i Data.. Lättare att komma till ro när man sitter hemma än att behöva fara in till stan då man egentligen inte behöver de så värst mkt.. Vi går inte igenom så mkt, och de man går igenom kan man i regel redan, iaf folk i min generation som är uppväxta med en dator..

 ---


Idag åkte Eddy in till stan och lämnade in fälgarna + däcken för krängning,samt handlade hem lite mat o godsaker..

När han sen kommer hem så ber han mig resa mig upp och jag går fram till honom och då ger han mig en bukett med 5 stora röda rosor :') Åhh va han kan va snäll o gullig min man ! :) 


Och med rosor går allt hem som gossen vill ! :D hehe ! 

Jag är nog rätt lättmutad egentligen :P haha! 


Skulle han säga "om du får en choklad bit får ja spela då?" så hade jag sagt ja direkt när ja håller chokladen i handen :D haha ! 


Nej nu ska jag nog börja med mitt inskick tror jag allt ! :) 


nu när jag har ångan uppe iaf ;) 


Ha en underbar fortsatt torsdag alla ! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards