lollohanna

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Helgen.

Av johanna harrysson - 10 juni 2012 22:30

Denna helgen har varit helt underbar men dock för kort ,enligt mig ... Hade gärna velat ha några dagar till..


I fredags så var ju Eddy´s mamma, moster och mormor här på fika .

Igår (lördag) så åkte jag, Eddy, mamma och min ena syster till Skövde och kikade på ny frys till mamma, samt shoppade lite smått och gått, och present till Hilma som fyller år nästa vecka, hon önskade sig ett par ballerina skor så de fick hon allt ! ;) Dock blev de fel storlek då far hennes inte riktigt hade koll på detta men de går ju alltid att byta :) ! 

Sen efter turen till Skövde så åkte vi till svärmor och hälsade på ett par timmar och jag och Iréne utklassade Eddy i poker ;) inte lätt för stackarn att förlora mot två tjejer ! ;) hehe !


Efter den svängen med trevligheter så åkte vi hem och käkade lite och sen bar det av mot Skövde igen för en bilträff, mycket lyckad sådan , sen blev de vidare mot Skara för att kika på race, också väldigt lyckat ! inga små töntar som ska provocera polisen utan "mognare " personer ! :)


Och idag då så har vi tagit oss en rejäl sovmorgon för att sen göra oss i ordning och åka på 5 års kalas hos Hilma ! :) ..

Sen blev de en sväng förbi svärmor igen o kikade läget och både jag och Eddy får väl känna oss besegrade emot Eddy´s styvfar i poker ! :P Bara för att man är 70 bast så betyder inte de att gubben tänker på vad alla andra gör under spelets gång ! :P hehe!


Och nu har vi hunnit med att handla lite inför våran planerade matlagning imorn, vi ska göra någon form av kyckling gryta med ris .. Improvicera lite blir  de men de smakar nog säkert bra .. ! :) 

Sen har vi käkat lite och sen avslutade vi myset med jordgubbar ! 



Det bästa med sommaren måste väl ändå vara just jordgubbar och sen färsk potatis ! :D 

Det är iaf mina favoriter på sommaren ! 



Nu ska vi strax krypa ner för imorn är de ju måndag.

Och då ska jag ta med mig mamma till Stenstorp för att hämta hem krukan från pappas grav och göra den fin tills tisdag då han fyller 65 år .. 

Har fått fira hans  födelsedag genom kyrkogården i tre år nu.. <3


Nog för att man nog aldrig är beredd på att förlora en förälder, men det känns extra tufft att göra de 5 månader innan ens 20 års dag..

Men jag hade tur ändå, jag kunde ha förlorat honom -92 redan då han fick sin hjärtinfarkt.

så jag är glad över att jag fick ha honom i mitt liv i nästan 20 år iaf .

Men varje dag är en ständig kamp mot tårar och saknad, dock är det alltid värst vid såna här datum, alla födelsedagar och högtider . Det fattas alltid någon vid bordet, det är alltid ett paket mindre och alltid en stor saknad.

Jag vet att när jag var liten så sa alla " gud de syns verkligen att det är Affe´s tös de där, så otroligt lika" och jag vet hur trist jag tyckte att det var för att alla visste att jag var just "Affe´s" tös.. Nu däremot så är jag otroligt stolt över att jag var hans dotter och att jag är rätt lik honom.

Sen jag var liten så har jag alltid fått höra att " du har verkligen Alf ögon" och med de menade dom att pappas ögon ändrade färg vid olika humör, vi båda är brunögda ,men ju gladare vi blev desto mörkare blev dom och när vi blev arga så blev dom åt de gröna hållet. Rätt kul tycker jag .

Sen har jag också två stora leverfläckar som pappa också hade på samma ställe och samma sida kroppen (en på låret och en vid tinningen). 

Jag är stolt över mina drag från min pappa !


Men jag är lika stolt över alla drag från mamma.

När jag var liten var jag dock alltid pappas flicka, när vi satt i soffan så skulle jag alltid vara vid pappa, jag frågade alltid pappa om saker (kanske för att han aldrig sa nej ?:) ) 

Jag var pappas flicka tills jag blev tonåring , då jag blev mammas flicka och följde hennes spår .

Sen när pappa blev sjuk  så tydde jag mig ännu mer till mamma, vi jobbade ihop med pappa och gjorde allt tillsammans. 

Idag kan vi prata om precis ALLT och då menar jag ALLT ! Det har vi kunnat göra i ca. 7 års tid.

Det går inte en dag utan att vi ses eller pratar med varandra i telefon.

Även om vi inte har något att säga så är de bara så att vi inte tar tiden förgivet här i livet utan tar vara på varje tillfälle..


Glöm aldrig av att du lever på lånad tid, man vet aldrig när den tar slut !


Nej nu ska jag försöka slita med mig Eddy in, han ska ju upp och jobba imorn och jag har inte planerat att vakna 05.30 ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna harrysson - 12 maj 2013 22:40

Känslan som uppstår när man vet att man hittat rätt ... Sen 2007 har jag vetat att det varit något speciellt med honom. Att man aldrig kunnat släppa en person utan att han alltid funnits där i bakhuvudet... När man gått igenom helvetet på vägen ...

Av johanna harrysson - 12 april 2013 11:12

Kommer aldrig glömma vår första träff. Då du mötte upp mig vid tåget och jag var så nervös för att du kanske inte skulle stå där som du sagt att du skulle göra. Jag minns att den kvällen skulle bli resten av mitt liv, då jag några timmar senare fick ...

Av johanna harrysson - 12 mars 2013 19:19

Ja just nu är de tre stora saker på gång, kan dessvärre bara berätta om två än så länge... Först nu på fredag ska vi åka och kika på ett hus som vi varit lite intresserade av ett tag nu, så på fredag ska vi på visning och vi hoppas på att skicket ...

Av johanna harrysson - 5 mars 2013 16:23

Mådde man bättre då? För att man alltid hade de säkert? Trots att man hörde olika saker var dag? Kände man sig vacker både inuti och utanpå för att man hörde de jämt? Var allt en dans på rosor eller var de bara något som man hittade på för att de ...

Av johanna harrysson - 26 februari 2013 21:26

Hej du gamle man .... Kände att idag så skriver jag till dig ! De senaste så har dagarna varit riktigt tuffa, tomheten kryper sig allt närmare och saknaden är så otroligt stor... Tog modet till mig som du kanske märkte häromdagen och åkte ut t...

Ovido - Quiz & Flashcards